Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem enda med at bilen går varm. Skiftet termostat og vannpumpe. Har også skiftet Viskosekobling. 

 

Når bilen står i ro, med varemapperattet av så begynner den og gå varm, men viften begynner heller ikke og gå fortere. 

 

Jeg har prøvd og lufte kjølesystemet, men uten og lykkes. Kommer vann ut lufteskruen på radiatoren med små bobler i. Har stått i bratt bakke og ruset den til 2000rpm og tatt opp lufteskruen med varmeapperattet på max.

 

Nå gir jeg snart opp, siden den blir varm uansett...

 

Noen som vet hva som kan være gale?

 

Skrevet

rull sammen en avis og prøv og stopp vifta som er på viskosen når den er god og varm. klarer du og stoppe vifta så er viskosen føkk,hvis ikke funker den som den skal.. høres ut som en volvo når den funker ..

 

var det san og forstå at den IKKE begyner koke når du har varme apparatet på full varme??men bare når den står på tomgang uten vareapparatet på?  hvis jeg ikke husker feil,så på min e34 så er det en liten hjelpe motor,som skal hjelp kjølevannet og sirkulere når motoren går på tomgang. ligger under pannseret et sted.. nær torpedoveggen?

følg kjøle slange som går fra toppen i bakant.. verdt en sjekk-

 

 skal være et vist trykk i kjølesystemet.. så luft det til det ikke kommer no bubbler. sett på radiator lukket. kjør. ikke stå og vent og se om den koker på tomgang UTEN radiatorlokk.. ingen trykk . laber sirkulasjon..

 

my 2 cent. mulig jeg tar feil.. ha en fin dag videre.

Skrevet

Jeg klarer og stoppe viskosekoblingen med hånda når den er god og varm!!

Skal sjekke det om jeg finner den motoren!

Men merker den skal stå leenge på tomgang før den går over midten! Er det normalt? Med varmeapperatet på!

Skrevet

en bil skal ikke koke uansett hvis alt er i orden.. som en nevner over her så er det en EL.vifte forran som skal kikke inn når det blir varmt. du kan shimte vifta hvis du ser inn igjenom grilln, har det på min e34 vertfall. regner me det er det samme på alle e34?

 

hadde ikke prøvd stoppe viskosen med handa. haha ..

 

viskose nbruker lengre tid på å slå inn når panseret står oppe.. lukk panseret vent til motoren begynner bikke midten. sjekk viskosen da ,men pass på så du ikke bruker forlang tid og koker motoren..

Skrevet

Luftet systemet siden en slange løsnet når jeg skulle se om den gikk varm. Stod på tomgang ganske lenge men ble ikke over 90 grader. Men viften gikk aldri fortere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...