AdmiralD Skrevet Mai 29, 2014 Share Skrevet Mai 29, 2014 Opplever en irriterende ulyd/vibrasjon i bilen min ved 30 km/t og oppover. Det er verst ved ca 50 og så blir det gradvis bedre og bedre etterhvert som hastigheten stiger, men aldri helt bra. Kan også nevne at jeg syns bilen sporer litt til tider.Ristingen eller vibrasjonen om du vil, merkes i hele bilen, inkl. rattet, men ikke noe mer i rattet enn resten av bilen. Lyden som oppstår er en slags "VUVUVUVUVU" hvor hyppighetsfrekvensen øker jamt med hastighet.Bilen har fått nye styreledd (indre og ytre), nye felger og dekk (avbalansert), en 4hjulskontroll samt et nytt hjullager (høyre bak).Noen idèer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen933 Skrevet Mai 29, 2014 Share Skrevet Mai 29, 2014 Mulig du har et slitent Opphengslager som sitter på mellomakselen, Hadde noe av den samme lyden i min da mitt var defekt.. Vis jeg skjønner lyden riktig Hvordan er det når du bremser a? Mye vibrasjon da i rattet? Tror nok det er noe mer galt her da et defekt Opphengslager vil ikke lage så veldig mye vibrasjon i bilen mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AdmiralD Skrevet Mai 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2014 Ingen forskjell på verken lyd eller risting under bremsing. Forøvrig et godt forslag du kom med, bilen har gått 260k så det skal sjekkes opp. Men det er nok noe mer også, synes bilen virker litt sjuskete på brostein og grusveier. Virker litt som om servoen ikke klarer å spise opp ujevnhetene, men det trenger ikke nødvendigvis være relatert til denne rumlinga/ristinga,for det er det er, rumling i lav fart og risting i høy fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Mai 29, 2014 Share Skrevet Mai 29, 2014 kan også minne noe om defekt diff dette, slik jeg har forstått det. Har ikke hatt det selv, så ikke skyt meg om jeg tenker feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå