mege34 Skrevet Mai 31, 2014 Share Skrevet Mai 31, 2014 Hei hei alle sammen . Jeg har no fått dynamostøy i høytalerne i dag etter å ha koblet til en ekstra forsterker og tror jeg har funnet synderen, men vil gjerne ha innspill. Sånn det var koblet fra før av (uten støy) : 6.5" mellomtone i sparkepanel koblet rett på spiller og en 2kanals forsterker som var brokoblet og koblet til en 12"subb . Sånn det er no: 2kanals forsterkeren er koblet til høytalerne i sparkepanelet og en monoblokk på subben. Siden det bare er en utgang på spilleren min så er signalkabelen koblet i monoforsterker også en ny signalkabel fra output på den og til 2 kanals forsterkeren. Remoten er på samme måte , men har såklart lagt opp ny jord og strøm til monoblokken. Jeg har nå dynamostøy og mistenker signalkabelen som går mellom forsterkerene for når jeg trekker den ut forsvinner støyen. Hva blir då den beste løsningen på dette problemet? (Kommer ikke ny spiller med det første). *en splitter så eg slipper signalkabel mellom forsterkerene ? *mener å ha lest noe om å legge opp ekstra jord til utgangen på spilleren kan det hjelpe på forsterken og? Setter stor pris på hjelp og forslag ! Vil finne fort ut av dette å det er desverre søndag i morgen så får ikke feilsøkt så mye då heller (veldig begrenset hva jeg har liggende) Sent fra min T18+ via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mai 31, 2014 Share Skrevet Mai 31, 2014 For at dynamostøy skal oppstå må signalkabelen ligge inntil noe strømførende som den fanger opp signal fra. Pass på at det er god avstand mellom signalkabler og strømførende kabler, hjermer/moduler og releer. Bruk kabler av god kvalitet. Selv bruker jeg kun trippelskjermede Ground Zero signalkabler fra judysbilstereo.no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet Mai 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2014 Er fare for at de krysses en plass ja. Skal sjekke opp i det i morgen . Takker for svar ! Sent fra min T18+ via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet Juni 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2014 Fant en gmmel spiller heme igår med flere utganger på så la opp nye signalkabler og håpet på det beste . Men nei. Har fortsatt støy. Har nå lagt signalkablene så de ligger så langt unna andre kabler og releer som d lot seg gjøre. Det nærmeste de er strømledningene til forsterkerene er ved selve forsterkerene hvor de er plugget i på hver sin side . Sent fra min T18+ via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå