Babar Skrevet Juni 3, 2014 Skrevet Juni 3, 2014 Hei! Etter melding på Idrive at bremsene bør skiftes så gjorde jeg det selv. Byttet bremse klosser og sensorer. Så gikk jeg inn på service menyen og reset servise meldingen på bremsene fordran og bak. På instrumentpanelet så vises det nå bare ----- isteden for gjenstående antall km til bremse service, på Idrive står det varsel at bremsene må byttes. Er det noen som har noen forslag til hva man kan gjøre?
^B^M^W^ Skrevet Juni 3, 2014 Skrevet Juni 3, 2014 Hei, med service menyen mener du da på idriven? Her fjernes kun feilmeldingen med "reset". For å nullstille serviceintervallene benytter jeg denne metoden i min 2003 E60: 0. Utgangspunkt tenning av og dører lukket. 1. Slå på tenningen slik at instrumentpanelet kommer på (motor av). 2. Trykk og hold inne tripptelleren i cirka 10 sekunder til første servicepunkt-symbol vises på det øvre displayet (en trekant vises før dette). 3. Trykk kort på tripptelleren for å bla gjennom servicepunktene til det du ønsker å resette. 4. Trykk og hold inne tripptelleren til RESET? og evt. gjennstående distanse vises på det nedre displayet. 5. Trykk og hold inn trippteller til distansen på det nedre displayet nuller ut - ny distanse skal da vises. 6. Slå av tenningen. Dette er bare min beskrivelse av metoden som beskrives her. Om du allerede har gjort dette, eller dette ikke virker, så henvises det i linken ovenfor til å koble fra og teste sensorene med et multimeter, nye skal de ha en motstand på noe under 5 ohm.
Babar Skrevet Juni 3, 2014 Forfatter Skrevet Juni 3, 2014 Takker for raskt svar, men har allerede gjort steg 0-6. Resultatet er at det indikeres ---- der hvor den nye km til bremse bytt skulle ha stått. Prøver jeg en ny reset så kommer det opp OK isteden for en ny mulighet for reset. Anngående bremse sensorene så har jeg i påvente av nye kortsluttet ledningene og satt krympestrømpe over slik det er beskrevet på flere forum. Ved første gang jeg reset så hadde jeg vel ikke dørene igjen på bilen men vet ikke om det har noe med saken å gjøre? Er idriven koblet sammen med service menyen eller må man resete den også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå