bmw 3ti Skrevet Juni 6, 2014 Skrevet Juni 6, 2014 Hei Har en BMW 316 TI kjørt 172000 jeg sjekket peilepinnen øverst var den rustet og nede var det små melkaktig hvite flekker. den lekker vann og kan tydelig se at det er blandet olje med vann inni motoren. det lukter brent når jeg åpner lukket på motoren ingen hvit eksos. ingen olje i radiator vannet. men etter to timers kjøring så lekket den vann under i bilen og kunne høre en rar lyd i motoren. dette har skjedd nå nylig. er det topppakning som er kjørt må jeg bytte den eller motoren koster det mye er det vert? eller skal jeg selge den som den er? kan noen hjelpe meg.
bmw 3ti Skrevet Juni 6, 2014 Forfatter Skrevet Juni 6, 2014 2001 jeg vet ikke hvilken motor modell det er eller om det er tett veivhusventilasjon
^B^M^W^ Skrevet Juni 6, 2014 Skrevet Juni 6, 2014 her er bilde av motoren og pilepinnen Det er en N42 (N42B18) motor. Er det lenge siden oljen ble skiftet? Merk at avhengig av hvor en eventuell lekkasje oppstår kan det nok lekke kjølevann til oljen uten at det kommer olje i kjølevannet. Ut i fra hva jeg kan finne er det oljekjøleren som er montert på siden av filterhuset og selve toppakningen som er mest utsatt for slik lekkasje. Om du ikke mister kjølevæske vet jeg ikke noe annet en veivhusventilasjonen det kan være, da vil du mest sannsynlig også ha et forhøyet oljeforbruk. Dersom du har klimaanlegg vil jeg tro vann under bilen er fra luftavfukteren til dette noe som er helt normalt, og vil forekomme i større mengder om sommeren da varm luft avgir mer vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå