Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Har en BMW 316 TI

kjørt 172000 

jeg sjekket peilepinnen øverst var den rustet og nede var det små melkaktig hvite flekker.

den lekker vann og kan tydelig se at det er blandet olje med vann inni motoren. det lukter brent når jeg åpner lukket på motoren 

ingen hvit eksos. ingen olje i radiator vannet. men etter to timers kjøring så lekket den vann under i bilen og kunne høre en rar lyd i motoren. dette har skjedd nå nylig. 

er det topppakning som er kjørt må jeg bytte den eller motoren koster det mye er det vert?

eller skal jeg selge den som den er?

kan noen hjelpe meg.

Skrevet

her er bilde av motoren og pilepinnen

 

Det er en N42 (N42B18) motor. Er det lenge siden oljen ble skiftet?

 

Merk at avhengig av hvor en eventuell lekkasje oppstår kan det nok lekke kjølevann til oljen uten at det kommer olje i kjølevannet. Ut i fra hva jeg kan finne er det oljekjøleren som er montert på siden av filterhuset og selve toppakningen som er mest utsatt for slik lekkasje.

 

Om du ikke mister kjølevæske vet jeg ikke noe annet en veivhusventilasjonen det kan være, da vil du mest sannsynlig også ha et forhøyet oljeforbruk.

 

Dersom du har klimaanlegg vil jeg tro vann under bilen er fra luftavfukteren til dette noe som er helt normalt, og vil forekomme i større mengder om sommeren da varm luft avgir mer vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...