danisun Skrevet Juni 11, 2014 Share Skrevet Juni 11, 2014 (endret) Heihei! Jeg har halvveis startet med prosjektet allerede, men tenkte jeg skulle gå litt mer i detaljer når jeg skal holde på med resten. Får vel også da avdekket noen spørsmål og svar på forskjellige ting. Først litt info om bilen. Bilen som overskriften sier, er en 2005 mod E46 330dat med m-sport. Helt standard sånn sett, ikke noe gjort med bilen annet enn å sette på angel eyes og ekstra xenon i langlys fra forrige eier. Den har HK-anlegg som jeg nå i det siste har funnet ut er for dårlig og klar for utbytting Utstyr som er kjøpt inn for ombyggingen: - 2 x 10" Digital Designs 3510g - Mosconi Gladen AS 200.4 forsterker - Gladen ONE 165 E46 komp.sett - Pioneer Appradio 3 - Gladen AERO Multi Dempematter for dører og bagasjerom Samt en hel drøss med ledninger, fester og kos Er ikke så veldig mye mer spennende enn esker å se på dette tidspunktet, hehe. Videre fremover etter at alt dette er kommet sammen i bilen, blir det nok flere høyttalere til bakdører, muligens oppgradering av frontsettet. Endret Juni 11, 2014 av Sjøbuse Endret topic. Les forumsregel 3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet Juni 11, 2014 Share Skrevet Juni 11, 2014 Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Juni 12, 2014 Share Skrevet Juni 12, 2014 Pøs på med bilder så blir det bra Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danisun Skrevet Juni 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2014 Da kommer det en oppdatering på fremgangen sålangt. Appradioen som først var tiltenkt til prosjektet passet selvfølgelig ikke, på grunn av den trange plassen bak. Noe jeg helt hadde glemt. så den er solgt og ny er kjøpt inn, som er av typen Parrot Asteroid Smart. Denne er jo genial med tanke på hvor lite den bygger ut i dybden. Vi får nå se hvordan den fungerer i praksis, men lover veldig godt. Basskasse er også kommet i hus, med stor takk til Julian inne på forumet her, som bygde kassen for meg Den ser kjempe bra ut, og skal snart kles om i samme stoff som bagasjerommet er av. Kabelstrekking rundt om i bilen er også godt i gang, det er ikke bare bare å finne plass til disse, hehe Forsterkeren blir plassert her: Gleder meg til dette begynner å gi lyd fra seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Liker det jeg ser, stå på! Godt du er fornøyd med kassen, vil ha tilbakemelding på hvordan den spiller når du kommer så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danisun Skrevet Juni 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2014 Takker for det Julian! Begynner å nærme seg mål nå! Har kuttet platen som dekker over hjulbrunnen, i to slik at rommet under fremdeles kunne brukes til verktøy og diverse nyttige ting. Satt på hengsler på platen også. Mulig disse blir lakkert i svart, evt noe plastidip eller noe slikt, ikke prioritert mer tid på det, hehe. Her begynner kablene også å samle seg i en god gjeng! Kassen som Julian lagde til meg, har nå kommet tilbake fra å ha blitt trekt om, men har ikke fått tatt bilde av den enda, det kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 27, 2014 Share Skrevet Juni 27, 2014 Nice, liker løsningen med gulvplata:) Spent på å se kassen trukket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danisun Skrevet Juni 27, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2014 Hehe, da skal jeg ikke holde deg på pinebenken mer Julian! Her drev jeg med å koble sammen kabler og sku fast elementene. Og her støvsuges det og gjøres klart for kassens endelige holdeplass! Regner med å komme i mål i kveld. Dagen har stort sett gått med på å strekke de siste kablene for spilleren, testet at alt er ok med denne. Men etter mye leting og "om og men", så har jeg brukt tek7 rundt pyntelisten for å få denne fast til spilleren, så har jeg ikke helt kommet frem til noen god nok løsning for å sette fast denne spilleren. Noen som vet om noen rammer som kan festes i dashbordet, kanskje?? Er veldig åpen for forslag, folkens!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 27, 2014 Share Skrevet Juni 27, 2014 Nice! Men hvor er pynteringene rundt elementene? Ser jo gamle og slitne ut uten dem, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danisun Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2014 De har ikke kommet på enda, har egentlig bare prioritert å få liv i alt sammen, og fått testet ut den nye spilleren. Men selv med den nye spilleren jeg har valgt, Parrot Asteroid Smart, så har jeg litt plassproblemer bak spilleren på grunn av phono og usb kabler inn til spilleren. Sitter å funder nå på hvordan jeg skal løse dette problemet, om det blir å skjære litt i plastikken bak eller hva det blir Sent from my iPad using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Da skjønner jeg Har sett folk har kjørt uten før, så derfor jeg bare måtte høre. For det ser jo ikke bra ut hehe. Håper du får ordna med spilleren så du får lyd snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danisun Skrevet Oktober 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2014 Har helt glemt å komme med tilbakemelding på hvordan kassa ble å spille, Julian. Men den spiller helt fenomenalt! Kunne ikke vært mer fornøyd. Har fått mange kommentarer på hvordan kassa er og hvor god lyd den gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW///MPower Skrevet November 8, 2014 Share Skrevet November 8, 2014 Hvordan ble parrot spilleren i bilen? fornøyd? evt bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå