Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta av toppen på min bmw 525tds 1995 e34 stv. Har fått med meg at svinghjulet må låses av.

Jeg finner ikke hvor jeg utfører denne låsingen av svinghjulet, kan noen hjelpe meg med det?

Grunnen til at jeg skal ta av toppen er at der er en ekkel kakkelyd i ventilene for sylinder nr 6. Jeg tror kanskje at kjeden til kamakslingen har hoppet en tann eller 2 slik at ventil og stempel slår litt ihop! Bilen manglet 4 liter olje, men har ikke vært uten oljetrykk.

Motoren går veldig fint, men fusker på en sylinder ved litt pådrag! Det er bare den ekle lyden som er symptom.

Noen som har noen erfaring med dette?

Kan jeg satse på å stille inn kam og prøve da, eller må jeg demontere toppen?

Trenger mye tips og info.

Skrevet

høres mest ut som knekt ventil fjær eller noe sånt egentlig

ta en kompresjonstest så finner du fort ut om ventilene har tatt borti.

har ikke skrud på den motoren men sjekk manualen. pleier å stå hvoran man låser svinghjulet. I verstefall kan du sette en latmansarm i spenn mot noe i motorrommet. funka fett på ladaen hvertfall :P

Skrevet
  På 11.6.2014 den 15.37, DStraX skrev:

høres mest ut som knekt ventil fjær eller noe sånt egentlig

ta en kompresjonstest så finner du fort ut om ventilene har tatt borti.

har ikke skrud på den motoren men sjekk manualen. pleier å stå hvoran man låser svinghjulet. I verstefall kan du sette en latmansarm i spenn mot noe i motorrommet. funka fett på ladaen hvertfall :P

Har funnet forskjellige visuelle instruksjoner men finner ikke hullet hvor låsepinnen skal inn, så eventuelle bilder hadde vært fint. Hvordan sjekker jeg kompresjon på dieselmotorer?
Skrevet

Tror det er eget verktøy til det. Aldri hatt disesel bil selv.

Det hullet skal vere der. Selvom jeg heller aldri har funnet det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...