Ole85 Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Hei alle sammen.. Jeg har kjøpt meg en 320 e30 cab for ikke så lenge siden. Forrige eieren hadde hatt bilen en stund, men hadde ikke registrert bilen i sitt eie. Den var sist EU-godkjent i 2007. Jeg kjøpte meg denne og fiksa de feila som var på den og fikk den eu godkjent. Var innom biltilsynet på fredag for å registrere med glede, men så sier dem at eieren før han jeg kjøpte av hadde ikke levert salgsmelding inn til BT. Eieren før denne igjen hadde ikke levert vognkort del 2. Dem mener at jeg må få tak i disse eierne som har hatt bilen for 5 år siden og tilbake, og be dem sende inn salgsmelding osv, (ellers fikk jeg ikke skiltene!) men det er jo helt umulig for meg å få tak i disse personene. Jeg lurer på hva løsningen er her? Kosta litt på bilen for å kjøre den i sommer, men så sliter jeg helt og trenger hjelp... Er det ikke andre alternativer for å få registrert denne bilen??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 eneste løsningen er å få tak i dem. enkelt å greit. går ikke ellers. med alle midla man har idag er det enkelt å finne til folk egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Du kan vel spøre biltilsynet hvem "eier" av bilen er da. De bør jo sitte på lit info om han så han kan finnes og du kan ordne opp med han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 det som er dritt når det er glemt sånn er att du må ha salgsmelding mellom dem to det ikek blei ordnet med. så du MÅ ha tak i begge to. men BT veit jo tydeligvis hvem som er begge deler så det skulle gå fint. og sist eier som ikke har levert del 2 må på br og skrive en tapsmelding på del 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håkon_w Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Stemmer, be om å få eierhistorikk, få greie på hvemsom ikke har levert del 2, få han til å levere, ev kan du levere for han, men du må ha fullmakt + kopi av leggen hans, så får du siste eier til å skrive salgsmld med deg, så er plutselig bilen din Penger løser gjerne slike floker fortere:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 når det mangler salgsmelding mellom eier så kan ikke den som det mangler ifra skrive direkte til deg. da må man ha mellom di to som det mangler på desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Send reg nr til 2282 så får du vite eier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole85 Skrevet Juni 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2014 Takk for svar til alle. Jeg har fått navnet til dem som eide bilen, men ingen av dem svarte på tlf helt til idag. Han skal hjelpe meg til tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håkon_w Skrevet Juni 28, 2014 Share Skrevet Juni 28, 2014 Bare nysgjerrig. Har du fått ordna papirer her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole85 Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2014 Har fått ordna papirer og endelig fått registrert bilen etter en lang og stressende periode ja Mysemannen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå