Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en BMW e46 320 2001 modell. Bilen har M54 2,2 liter motor, automat. For snart et halvt år siden røk servopumpen. Jeg tenkte at det var naturlig ettersom bilen har gått snart 180.000 km og den ikke har vært skiftet før. Etter ca en mnd røk servopumpen på nytt. Jeg skiftet pumpa nok en gang, men etter et par uker til røk servopumpa for tredje gang. Jeg har undersøkt at alle pumpene jeg har brukt har vært originale. Jeg har brukt riktig type servoolje, og det har ikke lagt igjen metalldeler fra den ødelagte metallsylinderen i servopumpa. Jeg byttet alle strammere til reima som driver servopumpa og reima er ikke for stram/liten. Bilen er helt fin å kjøre så lenge servopumpa virker, men plutselig smeller det og den ryker på nytt. Har også byttet filter/beholder for servoolje.

Jeg har snakket med Sandven, Jæger, Bavaria og flere forskjellige bilmekanikere. Ingen har noen anelse om hva som er galt. Jeg tenker selv at det må være for høgt trykk i systemet, kanskje kan det være en ventil eller noe i tannstanga som ikke fungere. Noen der ute som har en anelse om hva som kan være feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...