Brian Skrevet Juni 17, 2014 Skrevet Juni 17, 2014 Hei Sliter litt med at bilen går dårlig. Hvor dårlig den går varierer litt, men noen ganger er det helt håpløst bunndrag i den. Har derimot opplevd av og til når jeg f. eks parker for en kjapp tur på butikken el. lignende at den drar som den skal igjen, før den mister effekten underveis eller ved neste stopp og start. Føles som en 520 for det meste av tiden, og av og til nesten værre. Den fusker ikke, ikke problemer med tomgang eller noenting, kun at den går som en bøtte med dritt. Eneste er at den drar litt ujevnt opp mot 3000 hvis jeg bunner den i første, altså at det føles som effekten pulserer. Er snakk om en m54b25. Fikk feilkoder på lambda, som skal byttes, men er det noe mulighet til og ohm'e følerne på vanosen og se om de er problemet? Eller andre måter og undersøke om solenoid'ene eller lignende fusker? Eller er eneste mulighet og ofre en arm og bytte alle følere til org og håpe det løser problemet?
gullsakar Skrevet Juni 17, 2014 Skrevet Juni 17, 2014 Høres ut som du kan melde deg inn i klubben for 'de med defekt kamakselsensor'.. Ikke sikkert men veldig typiske symptomer..
Brian Skrevet Juni 18, 2014 Forfatter Skrevet Juni 18, 2014 Har hatt en mistanke om den ja. Bytta toppaking og overhalte vanosen og kom uheldigvis borti føleren. Den ble bytta til en som ikke var oem, så mistenker at kanskje denne kan skape problemene. Den gikk som den skulle etter overhalinga, men begynte og gå dårlig etter ei lita stund. I starten virket det som problemet var mindre til stede ved kald utetemp (-10 og kaldere). Hvis ingen andre har noen innspill eller hatt samme feilkoder selv, så får jeg vel bare prøve og bestille begge følerne og bytte disse i første omgang iallefall.
gullsakar Skrevet Juni 18, 2014 Skrevet Juni 18, 2014 Det ligger jo en feilkode på 'camshaft' der så det kan jo være noe tull med en føler ja.. Enkelt og forholdsvis billig å prøve det..
Brian Skrevet Juli 10, 2014 Forfatter Skrevet Juli 10, 2014 Har gått en stund siden sist nå. Fikk bytta både innsug og eksos kamfølerne samt den defekte lambdaen. Byttet alt til originale deler denne gangen. Den ble bedre, men fortsatt synes jeg ikke den dro slik den skulle. Pulseringa av effekten ble borte og den fikk litt bedre bunndrag. Nå siste uka har kjerringa vært bortreist med bilen, og hun har klagd på at den ble stadig værre igjen, og da jeg kjørte den igjen i dag var den utrolig slapp. I en litt moderat motbakke i 100km/t ish i 5. gir har den ikke sjangs og holde farten oppe, må ned i 4. gir med full pinne for å så vidt holde farten. Får fortsatt feilkoder på vanos: Noen forslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå