Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. 

Som tittelen sier så virker ikke dørlåsen på førerdøra.

Jeg får nøkkelen inni og vridd begge veier, men det skjer ingenting. 

Er det et "stag" eller noe lignende som kan ha hoppet av? Er det isåfall nok å løsne skruen som holder dørhåndtaket og låsesylinderen

på plass? eller må jeg av med dørtrekket?

Hadde vært greit å få fikset i tilfelle fjernbetjeninga på nøkkelen svikter. Som den allerede har gjort en gang hvor ingenting virket og jeg ikke fikk låst opp bilen. Var litt nervøs i 5 minutter da den plutselig virket igjen!

Takker for svar.

Marius. 

Skrevet

Ettersom låsen aldri blir brukt manuelt,kan du prøve å ha rikelig med låsolje noen dager før du prøver igjen,må bruke litt makt på låsen.funket for meg på en E39.

• 2 weeks later...
Skrevet

Ettersom låsen aldri blir brukt manuelt,kan du prøve å ha rikelig med låsolje noen dager før du prøver igjen,må bruke litt makt på låsen.funket for meg på en E39.

Den går jo utrolig lett, og den stopper ikke før jeg har vridd 90 grader. Men du mener at det kan hjelpe?

• 4 weeks later...
Skrevet

Jeg skal ta opp der han har tatt opp for å se om det er noe som er ødelagt.

Forskjellen som jeg ser i videoen er at nøkkelen hans ikke vrir seg tilbake pga. at fjæra er antagelig ødelagt eller at noe går tregt i låsesylinderen.

På min så vrir nøkkelen seg tilbake når jeg har vridd 90 grader, om du skjønner. 

Skrevet

Fant problemet når jeg tok ut låsesylinderen.. Og den er faktisk hel. Men ser at det er løse deler i låsekassa der hvor stanga fra

låsesylinderen går inni. "Tannhjulene" er ødelagt så der må jeg nok bytte låsekasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...