Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei er det noen som veit åssen man kobler opp turbotrykksmåler til 525tds? har søkt litt rundt men finner ingen grei forklaring på det :(

er det noen som har noe bilder eller kan forklare steg for steg åssen jeg gjør det?

hvilken slanger jeg skal koble meg opp på osv :)

mvh kevin

Skrevet

Slangen kobles på trykksiden etter turbo. Er vel egentlig det samme siden det er diesel? Strøm kan du egentlig koble deg på hvor som helst.

Skrevet

Slangen kobles på trykksiden etter turbo. Er vel egentlig det samme siden det er diesel? Strøm kan du egentlig koble deg på hvor som helst.

.

Jeg prøvde og koble meg på lys bryteren med strøm tyv men når jeg kobla det sammen så slutta frontlysa mine å lyse :phehe

Skrevet

Koble seg på tenninga så du har strøm når den er på? evnt. strøm fra cd-spiller, ka være greit å koble de sammen så du fort kan koble ut lys ved mørkekjøring :) på tds har du en grei slange å koble deg på på undersida av innsug; bruk ett t stykke der og dra slange inn i kupeën. Da ser du jo og hvor mye trykk du har i manifoilen, som jo og kan være en grei måte å finne ut om du har lekkasje noe sted mellom turbo og manifold.(eks; du vet torbo lader 1 bar; måler viser 0.6bar=lekkasje;)

Skrevet

takk for svar. har kobla opp på undersiden av innsug, så kjørte jeg en liten tur og den lader 1.2bar. da vet jeg det til seinere viss det skjer noe ;)

men er det noen som vet om noen sider som har komplett oversikt over ledningsnett og vacuum slanger i motor rommet?

Skrevet

Nylig kjøpt bilen eller? kjipt med løse slanger, var en del hos meg også når jeg kjøpte den, men med noe tenkearbeid og fundering finner man jo ut av det meste. Plugga egr, og da slapp jeg jo unna det som har med det å gjøre.

Skrevet

kjøpte den i mars. men mista førerkortet nesten rett etter jeg kjøpte den så mista litt motivasjon til og gjøre noe med bilen :(

så tenkte jeg skulle ordne litt nå da :) er en slange på egr ventilen som ikke er kobla til. den er bare stripsa fast i diesel filteret :( også er det ett lite filter som henger og slenger i motor rommet. også har jeg en lednings haug på venstre side av bilen som ikke er kobla til noe :( så har litt og gjøre framover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...