hermanoo90 Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Hei. Jeg har en kamerat som har en E46 320 Coupe 2000 modell. (Preface) Han ønsker å kjøpe justerbart coiloversett, og lurer på hva han burde velge. Det som er viktig for han er at han kan justere både foran og bak. At de er TUV godkjent, og må kjøpes av en forhandler i Norge. Han ønsker et sett som ikke er superstivt, mern gjerne stivt, vil ikke gi total slipp på comfort. Tusen takk for alle gode inspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Greit å vite hvor mye penger han har tenkt til å bruke på dette ^Husk at man burde bytte topplagere samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2014 Rundt 6000-7000 kr maks. Jepp Topplagerene skal også byttes i den forbindelsen. (Noen anbefalninger der?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Kan alltids kjøpe justerbart topplager fra gs, men er vel egentlig ikke behov for det.Kjøpte selv m3 topplager bak til min da jeg ble anbefalt det av en annen her på forumet.Testet uniballtopplager bak fra gs først, det var ingen suksess. (søppel)Vet ikke om topplager fra m3 passer foran, men om det ikke koster alt for mye mer enn vanlige ville jeg kjøpt det^Selv har jeg kun erfaring med tuningart men er ganske fornøyd med det egentlig. Sett bortifra overflaterust (1 år gammelt)Supersport Black Evolution er jo et godt alternativ vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2014 Tror du org. topplagere er bra og vil det fungere med supersport? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Det burde gjøre susen ja, vil tro det passer til supersport.Men kan liksågodt kjøpe til m3 bak, jeg har det på min^Ville også kjøpt til m3 foran om det passer, det kan sikkert noen andre svare på.Innbiller meg at det er litt kraftigere, koster ikke stort mer hos koed heller.Kan ikke tenke meg at gjengene på toppen av supersportdemperstanga er en annen dimensjon enn standard.Må også huske kortere stabstag foran om dette ikke følger med^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2014 Tusen takk for fin hjelp, men hva mente du med kortere stabstag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Ser at topplager foran til m3 koster relativt mye mer, så ville kjøpt standard der. Men topplager til m3 bak koster bare 20 kr mer hos koed.http://old.koed.dk/2.1.asp?katstate=nyt&page=1&kattype=e46&menulinkid=24&undermenuid=9#boksanker_5036TårnlejeKortere stabstag det er den armen som går fra demper til fjæbeinet? om jeg ikke husker helt feil.Standard har en tendens til å bli litt for lange ved montering av senkesett.No problemo! Edit; Hvis det skal monteres på egenhånd og han har xenon, så burde man huske å koble av armen til høydejusteringen til xenonlysene på høyre side foran på fjærbeinet. Hvis ikke kan den knekke av, snakker av egen erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2014 Tusen hjertlig takk mister, da kjører vi på med Supersport blackevolution. Kortere stabstag m3 topplager bak og org foran majuz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Jeg har supersport black evo på min e46, veldig fornøyd har kjørt med org tårnlager. Fikk feil på eu nå på et tårnlager da, men satt ikke på nye når jeg bytta til coiloversene så. MarTo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarTo Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Tusen takk for all hjelp gutta! Da blir det new parts snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarTo Skrevet Juni 28, 2014 Share Skrevet Juni 28, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarTo Skrevet Juni 28, 2014 Share Skrevet Juni 28, 2014 Jeg har supersport black evo på min e46, veldig fornøyd har kjørt med org tårnlager. Fikk feil på eu nå på et tårnlager da, men satt ikke på nye når jeg bytta til coiloversene så.Så du kjører med org tårnlager foran og bak? Føler du at bilen er veldig stiv med ss black evo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Har org tårnlager ja, men kan anbefales å byttes til nye når du setter på coilovers, ene mitt ble anmerket nå på eu kontroll med feil, har ikke kjørt så mange km med coilovers. Bilen ble nokså stiv når jeg kjørte uten hjelpefjærer i front og skrudd helt i bånn på lavprofil 18", bak kjørte jeg uten justeringsmutter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarTo Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Har org tårnlager ja, men kan anbefales å byttes til nye når du setter på coilovers, ene mitt ble anmerket nå på eu kontroll med feil, har ikke kjørt så mange km med coilovers. Bilen ble nokså stiv når jeg kjørte uten hjelpefjærer i front og skrudd helt i bånn på lavprofil 18", bak kjørte jeg uten justeringsmutter. Ja det er faktisk planen min....nye tårnlager plus coilovers. Jeg hørte at det går fint med M3 tårnlagere også.....skal lese litt mer om det. Føler du at det smeller mye når du kjører fort over humper osv eller gjør supersport en god jobb der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå