Gå til innhold

Hjelp til kjøp av coilovers


hermanoo90
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en kamerat som har en E46 320 Coupe 2000 modell. (Preface)

 

Han ønsker å kjøpe justerbart coiloversett, og lurer på hva han burde velge.

 

Det som er viktig for han er at han kan justere både foran og bak.

 

At de er TUV godkjent, og må kjøpes av en forhandler i Norge.

 

Han ønsker et sett som ikke er superstivt, mern gjerne stivt, vil ikke gi total slipp på comfort.

 

Tusen takk for alle gode inspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan alltids kjøpe justerbart topplager fra gs, men er vel egentlig ikke behov for det.
Kjøpte selv m3 topplager bak til min da jeg ble anbefalt det av en annen her på forumet.
Testet uniballtopplager bak fra gs først, det var ingen suksess. (søppel)
Vet ikke om topplager fra m3 passer foran, men om det ikke koster alt for mye mer enn vanlige ville jeg kjøpt det^

Selv har jeg kun erfaring med tuningart men er ganske fornøyd med det egentlig. Sett bortifra overflaterust (1 år gammelt)
Supersport Black Evolution er jo et godt alternativ vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde gjøre susen ja, vil tro det passer til supersport.
Men kan liksågodt kjøpe til m3 bak, jeg har det på min^
Ville også kjøpt til m3 foran om det passer, det kan sikkert noen andre svare på.
Innbiller meg at det er litt kraftigere, koster ikke stort mer hos koed heller.
Kan ikke tenke meg at gjengene på toppen av supersportdemperstanga er en annen dimensjon enn standard.
Må også huske kortere stabstag foran om dette ikke følger med^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at topplager foran til m3 koster relativt mye mer, så ville kjøpt standard der. Men topplager til m3 bak koster bare 20 kr mer hos koed.
http://old.koed.dk/2.1.asp?katstate=nyt&page=1&kattype=e46&menulinkid=24&undermenuid=9#boksanker_5036
Tårnleje


Kortere stabstag det er den armen som går fra demper til fjæbeinet? om jeg ikke husker helt feil.
Standard har en tendens til å bli litt for lange ved montering av senkesett.


No problemo! :)

Edit; Hvis det skal monteres på egenhånd og han har xenon, så burde man huske å koble av armen til høydejusteringen til xenonlysene på høyre side foran på fjærbeinet. Hvis ikke kan den knekke av, snakker av egen erfaring  ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har supersport black evo på min e46, veldig fornøyd :) har kjørt med org tårnlager. Fikk feil på eu nå på et tårnlager da, men satt ikke på nye når jeg bytta til coiloversene så.

Så du kjører med org tårnlager foran og bak? Føler du at bilen er veldig stiv med ss black evo?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har org tårnlager ja, men kan anbefales å byttes til nye når du setter på coilovers, ene mitt ble anmerket nå på eu kontroll med feil, har ikke kjørt så mange km med coilovers.

 

Bilen ble nokså stiv når jeg kjørte uten hjelpefjærer i front og skrudd helt i bånn på lavprofil 18", bak kjørte jeg uten justeringsmutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har org tårnlager ja, men kan anbefales å byttes til nye når du setter på coilovers, ene mitt ble anmerket nå på eu kontroll med feil, har ikke kjørt så mange km med coilovers.

Bilen ble nokså stiv når jeg kjørte uten hjelpefjærer i front og skrudd helt i bånn på lavprofil 18", bak kjørte jeg uten justeringsmutter.

Ja det er faktisk planen min....nye tårnlager plus coilovers. Jeg hørte at det går fint med M3 tårnlagere også.....skal lese litt mer om det. Føler du at det smeller mye når du kjører fort over humper osv eller gjør supersport en god jobb der?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...