Gå til innhold

spruter olje fra turbo og peilepinnehull.....


Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 525 tdsa 98 som spruter olje.

fant en stor sprekk i slangen inn eller ut av turboen. fikk tettet denne. men må nok kjøpe ny..

men turbo kakler plutselig og så kommer en enorm røyksky bak bilen som vare i noen 100 meter.

var ekstremt før jeg fikk tettet slangen... hva kan det være? ødelagt turbo?

så merket jeg at det sprutet ut av peilepinnehullet og. helt på toppen der en setter pinnen oppi så er det ett hull som det spruter ut av. noen cm ned fra toppen er hullet som skal være der ser det ut som. er ikke blitt hull-

skal det komme olje opp der? hva er gale?????? er 2 oringer på peilepinnen. hullet er rett under pakningene....

 

håper noen kan hjelpe.....

 

Skrevet

og kan nevne at bilen ryker hvitt når turbo (tror d er turbo, er når den slår inn) slår inn. og ei lita stund etterpå.

og sort når jeg akslererer opp i fart.... liten sky... litt mer en min Audi a6 2,5tdi r5...

Skrevet

tett veivhusventilasjon? er det ett veivhusfilter som er tett? eller slanger og slik? hvor ligger filteret på e39 98?

 

 

Vet ikke helt hvordan det er på tds, men på M54 kan det ihvertfall renne olje ut peilepinnerør om veivhusventilasjonen /ventilen er tett!

Snakker både om slanger og "filter"!

Skrevet

et tips hør med TRF-RACING de har diesel tråden her på forumet er stor sjanse for at de kjenner til eller har vert borti problemet

 

Tds har ikkje veivhusfilter. Tipper du har fått turboras og at du får overtrykk i veivhuset av den grunn.

mye tyder på det

 

turboras? hva vil det si? må turbo eller veivhus byttes?

turbo ras vil si at turbo er defekt som kan komme av mangelfull smøring( att turbo ikke får olje) noe som kan skje ved lekasje i olje slange til turbo
er du heldig kommer du unna med å bytte turbo om ikke det blir bedre så må du antagelig bytte motor
 

Skrevet

og er det farlig å kjøre med turboras? kan en tette det hullet i peilepinnen? eller farlig?

turboen virker. men kakler plutselig og så masse røyk...

Skrevet

Er ikke anbefalt å kjøre med pga du kan ødelegge motorn

Vil anbefale og montere ny eller overhalt turbo

Men det kan bli kostbart

går fint å bruke en brukt turbo så lenge den er i godstand

Et verksted vil nok bytte en brukt turbo for deg

Så lenge du er ansvarlig for delen

Skrevet

Kan jeg bestille en brukt turbo fra ett hugger? Er det flere typer turbo til disse? Min er 98 525 tdsa og den jeg tenker på kommer fra 97 525 tds.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...