andy78 Skrevet Juni 29, 2014 Skrevet Juni 29, 2014 har en 525 tdsa 98 som spruter olje. fant en stor sprekk i slangen inn eller ut av turboen. fikk tettet denne. men må nok kjøpe ny.. men turbo kakler plutselig og så kommer en enorm røyksky bak bilen som vare i noen 100 meter. var ekstremt før jeg fikk tettet slangen... hva kan det være? ødelagt turbo? så merket jeg at det sprutet ut av peilepinnehullet og. helt på toppen der en setter pinnen oppi så er det ett hull som det spruter ut av. noen cm ned fra toppen er hullet som skal være der ser det ut som. er ikke blitt hull- skal det komme olje opp der? hva er gale?????? er 2 oringer på peilepinnen. hullet er rett under pakningene.... håper noen kan hjelpe.....
Albino Skrevet Juni 29, 2014 Skrevet Juni 29, 2014 Tett veivhusventilasjon kanskje? Høres kanskje ut som turbohavari og hvis den brenner olje!
andy78 Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Skrevet Juni 29, 2014 og kan nevne at bilen ryker hvitt når turbo (tror d er turbo, er når den slår inn) slår inn. og ei lita stund etterpå. og sort når jeg akslererer opp i fart.... liten sky... litt mer en min Audi a6 2,5tdi r5...
andy78 Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Skrevet Juni 29, 2014 tett veivhusventilasjon? er det ett veivhusfilter som er tett? eller slanger og slik? hvor ligger filteret på e39 98?
Albino Skrevet Juni 29, 2014 Skrevet Juni 29, 2014 tett veivhusventilasjon? er det ett veivhusfilter som er tett? eller slanger og slik? hvor ligger filteret på e39 98? Vet ikke helt hvordan det er på tds, men på M54 kan det ihvertfall renne olje ut peilepinnerør om veivhusventilasjonen /ventilen er tett! Snakker både om slanger og "filter"!
andy78 Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Skrevet Juni 29, 2014 da er det nok tett....... noen som vet hvor filteret ligger? helst med bilder.... kan dette renses eller må en kjøpe nytt?
andy78 Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Skrevet Juni 29, 2014 og vet noen pris på å bytte filteret og slangene? mye jobb?
Forbiss Skrevet Juni 29, 2014 Skrevet Juni 29, 2014 Tds har ikkje veivhusfilter. Tipper du har fått turboras og at du får overtrykk i veivhuset av den grunn.
andy78 Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Skrevet Juni 29, 2014 turboras? hva vil det si? må turbo eller veivhus byttes?
Djwik Skrevet Juni 29, 2014 Skrevet Juni 29, 2014 et tips hør med TRF-RACING de har diesel tråden her på forumet er stor sjanse for at de kjenner til eller har vert borti problemet Tds har ikkje veivhusfilter. Tipper du har fått turboras og at du får overtrykk i veivhuset av den grunn. mye tyder på det turboras? hva vil det si? må turbo eller veivhus byttes? turbo ras vil si at turbo er defekt som kan komme av mangelfull smøring( att turbo ikke får olje) noe som kan skje ved lekasje i olje slange til turboer du heldig kommer du unna med å bytte turbo om ikke det blir bedre så må du antagelig bytte motor
andy78 Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Skrevet Juni 29, 2014 hva koster det å bytte turbo da? kjøper vel brukt? hva ta ett verksted å bytte inn en brukt turbo?
andy78 Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Skrevet Juni 29, 2014 og er det farlig å kjøre med turboras? kan en tette det hullet i peilepinnen? eller farlig? turboen virker. men kakler plutselig og så masse røyk...
Djwik Skrevet Juni 29, 2014 Skrevet Juni 29, 2014 Er ikke anbefalt å kjøre med pga du kan ødelegge motorn Vil anbefale og montere ny eller overhalt turbo Men det kan bli kostbart går fint å bruke en brukt turbo så lenge den er i godstand Et verksted vil nok bytte en brukt turbo for deg Så lenge du er ansvarlig for delen
andy78 Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Skrevet Juni 29, 2014 men ca pris å bytte? får tak i turbo selv..... eller kan jeg bytte selv? mye arbeid eller lett...
andy78 Skrevet Juni 30, 2014 Forfatter Skrevet Juni 30, 2014 Kan jeg bestille en brukt turbo fra ett hugger? Er det flere typer turbo til disse? Min er 98 525 tdsa og den jeg tenker på kommer fra 97 525 tds.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå