Kjexx Skrevet Juli 1, 2014 Skrevet Juli 1, 2014 Hei. Har en 06 525dat. Det har seg slik at ved svakt pådrag feks ved bykjøring driver den og jokker på turtallet.. Altså rykker 150 rpm av gangen istedet for fri flyt. Ved bra pådrag merkes ikke dette. Skal også nevne at jeg har fått alarmen "Incresed emissions" til tider. Ting som jeg har gjort med bilen nå er: * Byttet bunnpanne og girolje. * Byttet motorolje og filter. Skal bytte drivstoff filter, luftfilter og partikkelfilter til fredag. Tenkte jeg skulle ta en rens på lmm, innsuget og egr. Skal også bytte alle vakumslangene. Forrige gang jeg tok av innsuget var det masse sot inne i det og egr. Dette fikk jeg ut den gangen. Da hadde jeg også increesed emissions. Har hatt bilen på bukk flere ganger, har også sett den sensoren som sitter i eksosen rett bak girkassen har fått skavet av isolasjonen på ledningen. Så denne skal jeg bytte. Uansett noen andre som har opplevd dette som har noe erfaring med hva som har blitt utbedret?
Bayerfun Skrevet Juli 1, 2014 Skrevet Juli 1, 2014 Hei, Uten at jeg skal være bastant på at det er det, så høres dette ut som et lockup-problem. Er flere tråder her som omhandler dette. Siden du har "Increased Emissions" vil jeg tro at du har to forskjellige problemer. Fikk du problemet med turtallsendring etter du skiftet olje og filter på girkassa?
Kjexx Skrevet Juli 1, 2014 Forfatter Skrevet Juli 1, 2014 Hei. Vet det er flere som sier det. Men har hatt bilen hos en av de beste i landet på automatkasser og convertere, Han konstaterte at det var i orden. Men på en annen side så har jeg fått kode P0401. Dette sies om det.. P0401 - OBD-II Trouble CodeAuto Systems and RepairInsufficient EGR Flow Our emissions expert has put together the following information about the P0401 fault code. We have also included diagnostic procedures you can take to your repair shop if the mechanic is having difficulty analyzing the code. OBD II Fault Code OBD II P0401Fault Code Definition Insufficient EGR FlowSymptoms Check Engine Light will illuminateIn most cases, there are no adverse conditions noticed by the driverIn some cases, there may be performance problems, such as pinging on acceleration, when the engine is under load or when driving the vehicle at higher speedsCommon Problems That Trigger the P0401 Code Restriction in the EGR passages, usually caused by carbon buildupThe EGR Valve is defectiveLack of proper vacuum or electrical signal to the EGR valveMalfunctioning EGR Vacuum supply solenoidLack of proper EGR system feedback to the computer from the:Manifold Absolute Pressure Sensor (MAP)Differential EGR Pressure Feedback Sensor (DPFE)EGR Valve Position Sensor (EVP)EGR Temperature Sensor Jeg tror det kan være dårlige vakuum slanger. De skulle jeg bytte forrige gangen jeg hadde av innsuget men fikk ikke tak i akkurat da. Det som osså kan ha innvirkning er at jeg har kjørt 30k km på samme olje så det kan ha sotet en del i egr ventilen og innsuget. Skal skru av dette og få renset det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå