Dybvii Skrevet Juli 5, 2014 Skrevet Juli 5, 2014 Hei, DSC lyset blinker å jeg mister motorkraft når jeg svinger til høyre. Er bare i vesentlig skarpe svinger, feks rundkjøring. I lav hastighet og i høy. Noen som har en ide hva det kan vær? Gjelder en 2008 318d E90. Takker for svar. Sent from my iPhone using Tapatalk
Bayerfun Skrevet Juli 5, 2014 Skrevet Juli 5, 2014 Sånn med en gang så høres det jo ut som at denne gjør jobben sin Forsøk å ta svingene uten så tung høyrefot Hvordan er dekkene dine? Ujevnt slitt eller veldig forskjellig lufttrykk?
Dybvii Skrevet Juli 5, 2014 Forfatter Skrevet Juli 5, 2014 Hehe, ja de gjør jobben sin, bare litt på overtid ser det ut som. Dekkene er kansje en måned gamle, med likt luft trykk. Og, når jeg skrur av alt DCS, DTC så fungerer det som det skal.
Dybvii Skrevet Juli 11, 2014 Forfatter Skrevet Juli 11, 2014 Noen som har en aning? Har tatt diagnose av bilen, og ingenting med sensorane og gjer.
Bayerfun Skrevet Juli 11, 2014 Skrevet Juli 11, 2014 Altså, jeg vet ikke hvordan kjørestilen din er, men om du tar en krapp sving/rundkjøring mens du har litt pådrag så er det helt normalt at DSC kan jobbe litt. Jeg kan fint se dette i hver eneste sving uten at det er noe galt, men det er uansett et forvarsel på at det slipper. Skjer dette om du løfter foten fra gasspedalen før du tar en krapp sving? Tar du svingen aggressivt? Dersom det er slik at det er fullstendig unormalt at DSC jobber så har jeg dessverre ingen god forklaring så lenge du ikke har noen feil lagret. Spørsmålet er da om du har (relativt) lik rulleomkrets på alle hjul?
Dybvii Skrevet Juli 11, 2014 Forfatter Skrevet Juli 11, 2014 (endret) Vell, kjørestilen vil jeg påstå er normal. Men svakt gasspådrag i en svak høyre sving, skal vell ikke DSC aktiverest. Har sjedd i svak høyre sving i ca 20kmt. Om jeg bare triller i svingen så skjer det ingenting med DSC'en.. Så langt jeg vet så har jeg orginale dimensjoner på orginale hjul. EDIT: Nå som jeg kommer på det, så skjedde det faktisk når jeg akselerer opp i fart på bein vei før i dag. Endret Juli 11, 2014 av Dybvii
Bayerfun Skrevet Juli 11, 2014 Skrevet Juli 11, 2014 Hmm, da er jeg litt usikker, men det er et par ting du kan sjekke i f.eks. INPA. 1: Sammenligne hjulhastigheter (lest av ABS) når du kjører rett frem og når du svinger. Rett frem skal de være like, men litt endring blir det naturlig nok når du svinger. 2: Sjekke og evt. kalibrere SZL (steering angle sensor). Tror mest på denne. Jeg har ikke hørt om slike tilfeller tidligere, så dette er bare logisk synsing fra min side.
Dybvii Skrevet Juli 11, 2014 Forfatter Skrevet Juli 11, 2014 Ja, har lest litt på andre forum om dette da, men har ikke komt fram til noen løysing. Det er et annet problem, har ingen aning hvordan INPA fungerer. Og manglende utstyr til og gjør det i.
Bayerfun Skrevet Juli 11, 2014 Skrevet Juli 11, 2014 Ok. Da vil jeg anbefale deg å ta en kikk i diagnosetråden her og gjøre deg kjent med det innledende innholdet. Enten for å skaffe deg hardware og software til å gjøre dette selv eller for å få noen til å sjekke dette for deg. For min del så er gleden med å ha en BMW å kunne nyte den under kjøring og å kunne ta fatt på det som skulle dukke opp av problemer underveis
Dybvii Skrevet Juli 12, 2014 Forfatter Skrevet Juli 12, 2014 Ei lita oppdatering. Tok ut ABS/Wheel speed sensoren, og den va full av dritt. vasket og gjorde reint i hullet og på sensoren, og har ikke hatt problemet sia det. Men der er ein ring på drivakslen der sensoren teke målinga, og på nokre plassar på den var den nedslipt. Så jeg tenker nok at jeg må ta å bytte denne ringen før eller seinare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå