Aaasen Skrevet Juli 10, 2014 Share Skrevet Juli 10, 2014 Hei! Jeg har en e39 som har vært en del styr med. Siden jeg har hatt den, har bilen hatt en tendens til å gå seg "kald", akkurat som om det var termostat som var ødelagt. For ikke lenge siden ble det skiftet termostat og termostathus (kan også nevne at motor var ute for bytting av manifolder + kats rett før). Da termostat ble skiftet ble problemet ikke bedre, samme greia med at bilen når driftstemperatur ved tomgang, men går seg kald med en gang jeg begynner å kjøre. Kan også nevne at aircondition ikke fungerer lenger helt plutselig. Dessuten tar det j***** lang tid før bilen når temperaturen den skal ha (på tomgang). Kan det være at temperaturviseren i instrumentpanelet er feil/ødelagt eller kan det være termostaten som er dårlig?? Har prøvd å luftet bilen, men er ikke sikker på om jeg fikk ut all lufta, muligens det som er problemet? Nå skal det sies at jeg er grønn på bil så spytt ut om dere har noen forslag ! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aaasen Skrevet Juli 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2014 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kanon Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Kjenner på slangene til radiator om de er godt varm... Isåfall er måler eller føler ødelagt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aaasen Skrevet Juli 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2014 Kjenner på slangene til radiator om de er godt varm... Isåfall er måler eller føler ødelagt... Slangene blir varme ja, det sirkulerer godt.. Mulig det er temperaturfølern da som har tatt kvelden? Er det en slik en da? http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/67725 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 blåser det godt og varmt inni cupen når bilen blir varm? . blåser det fortsatt varmt om bilen går kald ? det er vel 2 sensorer på en e39 om jeg husker rett.. en i toppen? og en på radiator.. hvilken føler du linker har jeg ikke tatt meg tid til og sjekke.. men den ligner veldig på temp føler hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aaasen Skrevet Juli 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2014 blåser det godt og varmt inni cupen når bilen blir varm? . blåser det fortsatt varmt om bilen går kald ? det er vel 2 sensorer på en e39 om jeg husker rett.. en i toppen? og en på radiator.. hvilken føler du linker har jeg ikke tatt meg tid til og sjekke.. men den ligner veldig på temp Okey, så da er det faktisk umulig å vite da om bilen koker når jeg kjører eller om "den går seg kald".. Får bare prøve å sjekke ut litt mer om temp føler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aaasen Skrevet August 10, 2014 Forfatter Share Skrevet August 10, 2014 blåser det godt og varmt inni cupen når bilen blir varm? . blåser det fortsatt varmt om bilen går kald ? det er vel 2 sensorer på en e39 om jeg husker rett.. en i toppen? og en på rator.. hvilken føler du linker har jeg ikke tatt meg tid til og sjekke.. men den ligner veldig på temp føler hehe Hei igjen, problemet har ikke blitt noe bedre, så tenkte å ta tak i dette gang for alle! Har brukt bilen jevnt og trutt samma faen, bilen har ikke kokt på noen måte, men tempen går fortsatt ned ved vanlig kjøring og oppnår perfekt temp på tomgang Nå har det seg slik at termostat er skiftet som sagt, men lurer på om det er kjølevanns sensoren som har tatt kvelden? At den rett og slett viser feil temperatur? Varmluft får jeg fra varmeapparatat, begge slanger fra radiator er gode og varme så det er sirkulasjon.. Hva tror du? Er det vanskelig å bytte den sensorer? Er jo ikke værre enn å prøve uansett, koster bare sånn 200 kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå