Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer lyden om du står i ro, holder bremsen inne og slipper clutchen slik at motoren holder på å kveles? 

Ja, og det er kun i slike "ekstremtilfeller". Så jeg er ikke spesielt bekymret for å si det sånn :)

Skrevet

Høres kanskje sprøtt ut. Men ta av det Plastikkdekslet og prøv clutch og brems da. Den var problemet hos meg.

• 9 months later...
Skrevet (endret)

høres ut som tenningsbank spør du meg. og har ikke noe med olja å gjøre :P

Har ingen feilmeldinger fra bankesensorene. (leser av fra INPA. Har også lest av "live" verdier med motoren stående på tomgang og da er begge sensorene grønne)

Endret av Hollabaloo
Skrevet

Høres kanskje sprøtt ut. Men ta av det Plastikkdekslet og prøv clutch og brems da. Den var problemet hos meg.

Er det beskyttelsesdekselet under motor og girkasse du tenker på?

Skrevet

Har ingen feilmeldinger fra bankesensorene. (leser av fra INPA. Har også lest av "live" verdier med motoren stående på tomgang og da er begge sensorene grønne)

såklart er di grønne på tomgang.. for det er nå ikke da du har tenningsbank...

Skrevet

Prøv å få en kompis til å fremkalle lyden mens du leter etter den.
Skrutrekker på toppen og mot øret er et godt verktøy.

Har du forresten vanos? isåfall er det den som rasler litt?
Registerkjede-strammer som er slapp?

Skrevet

såklart er di grønne på tomgang.. for det er nå ikke da du har tenningsbank...

Gitt at det er tenningsbank så er jo det store spørsmålet: kan det fikses og hvis ja, hvordan fikses det? Begynner man med å bytte bankesensorer selv om de ikke har lagt igjen eneste feilmelding i minnet? Jeg har ikke lyst til å gå over til 98-bensin, motoren er bygd for å tåle 95 og da skal den få 95 :P

Skrevet

du kan jo teste 98 og se..

sånn du beskriver problemet er typisk tenningsbank, m.tanke på når og hvordan du opplever lyden.

Skrevet

nei.. ikke for å teste.. blir lyden mindre amed 98 så VET du att det er tenningbank..

Jeg skjønner hva du mener. Men la oss for eksempelets skyld anta at det er tenningsbank, hvordan fikser man det på M52-motoren? Bytter man bankesensor på tross av mangel på feilmeldinger? Den er jo ikke avskrekkende dyr, koster ca 1300 kr. 

Skrevet

når du hører denne lyden. klare rdu å holde så du hører den lenge? eller forsvinner den igjen etter typ1-2 sekunder ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...