Helgevold Skrevet Juli 20, 2014 Skrevet Juli 20, 2014 520d 08 modell mistet alt kraft og dauet ut når eg drog campingvogn på motorvei, den skulle gire ned mot ein bakke da de nettså virket som deb bomgiret, bilen bjunnte å hakke og hompe og mistet alt kraft. Motoren dauet ikke ut. Stoppet og startet bilen og alt funket fint igjenn, men nå kjører eg ikke med cruisekontroll, hører med til historien at dette var første gang eg prøvde cruisekontroll me draging av vogn og haddr maks kjørt 5 min med denne aktiv, heller ikke høy fart (85km/t). Noen som vett ka dette kan vere? Ingen motorlys eller varsel kom opp heller
BMWtotti Skrevet Juli 22, 2014 Skrevet Juli 22, 2014 Var det en veldig bratt bakke? Har aldri kjørt med campingvogn men har ved en anlednig dratt en biltralle med bil på og bruk av cruise controll. Opplevde ikke ett samme problem som ditt men merket at cruise controllen ikke var helt komfertabel med den ekstra vekta. Vil gå utifra at den er kalibrert opp mot bilens vekt og prestasjoner og når vi slenger på en del kilo til bakpå (spesielt i motbakker) vil jeg tippe den blir noe forvirret i og med at prestasjonene til bilen ikke samsvarer med hva den forventer.
Helgevold Skrevet Juli 22, 2014 Forfatter Skrevet Juli 22, 2014 Var litt bratt, men tenkte over det i etterkant at bilen vil jo prøve å holde farten uansett når du bruker cruisekontroll, ville aldri presset den så hardt selv. Trur det er like greit å kjøre uten cruisekontroll når du har noe etter bilen
kortstokk Skrevet Juli 22, 2014 Skrevet Juli 22, 2014 Mulig jeg husker feil, men jeg mener det står i bilens instruksjonsbok at CC ikke skal brukes når man sleper på noe
Helgevold Skrevet Juli 22, 2014 Forfatter Skrevet Juli 22, 2014 Det kan godt hende, instruksjons boken min er på tysk, så den ligger fint ubrukt i hanskerommet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå