Eplejus Skrevet Juli 20, 2014 Skrevet Juli 20, 2014 Har nettopp kjøpt meg en E39 520IA '99. Bilen er i perfekt stand bortsett ifra at innimellom, så vil ikke radioen skru seg på, selv ikke når jeg trykker av alt som er av knapper på den. (Kun klokkeknappen fungerer) og at varsellampa for girkassa begynner å lyse, men kassa går IKKE i nødmodus. Dette kan skje helt tilfeldig noen ganger under oppstart av bilen. Det hjelper ikke å skru den av og på igjen, men om jeg lar bilen stå noen timer, så pleier det å hjelpe, noen ganger ikke. Er dette en feil som kan være relatert til "ignition switch"'en som jeg har lest er en ganske vanlig feil på E39?
El-Rabiato Skrevet Juli 21, 2014 Skrevet Juli 21, 2014 Har nettopp kjøpt meg en E39 520IA '99. Bilen er i perfekt stand bortsett ifra at innimellom, så vil ikke radioen skru seg på, selv ikke når jeg trykker av alt som er av knapper på den. (Kun klokkeknappen fungerer) og at varsellampa for girkassa begynner å lyse, men kassa går IKKE i nødmodus. Dette kan skje helt tilfeldig noen ganger under oppstart av bilen. Det hjelper ikke å skru den av og på igjen, men om jeg lar bilen stå noen timer, så pleier det å hjelpe, noen ganger ikke. Er dette en feil som kan være relatert til "ignition switch"'en som jeg har lest er en ganske vanlig feil på E39? Dette høres ut til å være kontaktsettet bak på tenningslåsen ja. Noe av det samme som skjedde med min e39, men enda flere "rare" feil.
Eplejus Skrevet Juli 21, 2014 Forfatter Skrevet Juli 21, 2014 Ok! Fant også idag ut at når dette skjer, så virker heller ikke varmesetene og det kommer heller ikke strøm til sigaretttenneren. Jeg kjøpte bilen ifra forhandler, så dette burde vel kunne gå på bruktbilgarantien.
Eplejus Skrevet Juli 22, 2014 Forfatter Skrevet Juli 22, 2014 Problem løst! Dro på skroten idag og hentet meg et brukt kontaktstykke. Monterte den, og nå fungerer alt som det skal!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå