Gå til innhold

E34 m60

Roger Rabbit
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens med god bilsmak

Jeg har en 530iat som jeg vil si er i god stand for alderen, den ble bygget mnd 10, 1995

er m60b30, altså en 530 med en knakende go v8, jeg snublet over en "reserve" v8 for litt siden, og jeg har fått blod på tann.

problemet er jeg er veldig glad i turbo, men begynner kanskje innse at kompressor er tingen, etter hva jeg har funnet ut er 3 literen igrunn fin og bygge turbo på da sylinder veggene er tykkere enn på 4 literern og skal tåle en del juling.

har funnet kompressor kit som vil gi ca 350hk og med turbo ser det ut til og bli rund 500hk (litt i underkant) jeg vil gjerne ha saklige for og i mot det ene eller det andre, ikke smak og behag, jeg liker turbo best men er kompressor det safeste osv?

blir det turbo ser jeg for meg maks trykk 0,7-8 bar) 

finner en del info rundt kompressor men ikke turbo på disse, kun snakket med "bmw folk" som mener turbo går fint på m60b30, så vil gjerne ha erfaringer herfra også.

bilen er som nevt touring, er det noe jeg syntes er moro er det biler som ser helt standard ut som tar rotta på det meste :P

vil innerst inne forsøke beholde automat kassen da den igrunn er en komfortabel bil ikke noe racerbil (det heller mot kompressoren) men jeg vet om gamle mercedeser med automat med opp mot 1000hk som kjører fra nye ferrarier og amg osv, pointet er at automat ikke bare er dumt.

grunnen til at jeg kjøpte en ekstra motor er at min er bra, jeg vil ikke risikere den og syntes det er greit med en ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...