Gå til innhold

Senkesett, hjelp

bmwgreg90
 Share

Anbefalte innlegg

Eg har senket min bmw e82 med AutoStyle senkefjærer. Di senker 35/30 og med tanke på at eg har msport understell så i teorien skulle bilen være ca 2cm lavare framme og bak. Framme er den merkbart lavare, men bak er den omtrent like høg. Er det fordi bilen er så lett bak at den ikk for sett seg ned eller? Hva burde eg i såfall gjøre? Kappe fjærene ein halv runde?

Har ikk beste før og etter bilde, men dere får ein ca oppfatning:

FØR:

post-61579-0-00343800-1406158516_thumb.j

ETTER:

post-61579-0-76500000-1406158574_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har valgt riktig fjører til riktig karosseri så er det rart att den blei høyere bak.

Kan hende dempere foran ikke er helt bra,

Kan du ha bestillt feil i forhold til motor foran?

Jeg ville ikke kappet fjør bak for da vil du miste noe av den "myke fjæringen"

Få tak i andre bakfjører?

Eller se om du kan få tak i noe tynnere fjør gummi kanskje det vil hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så ser det veldig bra ut. Den ble vel uansett stivere bak, eller hva? 

Hvorfor skal du ha den så mye lavere bak? Tyskerstuk har vel aldri vært feil. Du har en flott bil, med riktig stuk, hvordan fungerer bilen i praksis nå kontra før? Den sitter vel greit på svingete veier?  Ikke kapp fjærer!! Som nevnt over så kødder du til fjæringsevne. Bønder kutter fjærer på Volvoene sine, du har jo en 1 serie, mann;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stivhet er omtrent det samme som før, bilen er litt "spissete" veldig lav framme (hjulet går omtrent med hjulbue) og bak er det ei glipa. Derfor eg ville fikse på det. Bestilte fjærer til e82 120d så skulle trodd di skal være riktig og montering blei gjort på verksted så! :/ Kanskje eg skal sende mail til AutoStyle og høre med di først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg var deg så ville jeg ha sjekker med gummi matta som er på topp og bunn av fjær bak. Få tak i noen tynnere for om det nare er snakk om 1 cm forskjell så vil jeg tro att å få noe tynnere der vil gjøre susen. Hunsk att det er veldig lite som skal til for å utfhøre så lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg var deg så ville jeg ha sjekker med gummi matta som er på topp og bunn av fjær bak. Få tak i noen tynnere for om det nare er snakk om 1 cm forskjell så vil jeg tro att å få noe tynnere der vil gjøre susen. Hunsk att det er veldig lite som skal til for å utfhøre så lite :)

Noen ide kor eg får tak i? evt link?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville gjort der er å ringe schmideman eller gsbildeler.

Schmideman får tak i alt du trenger uansett hva.

Tenker sånn att så lenge du er fornøyd med oppsette og egenskapene med det sette du har så hvorfor ikke prøve noe så enkelt som dette.

Det du kan prøve aller først for å se om det faktisk hjelper er å bare fjerne gummien helt både oppe og nede. For å se om de faktisk noe før du kjøper noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...