dejavu Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Var på en lengre kjøretur i går. Etter en kort stopp for å hvile litt, så sluttet plutselig air condition å virke. Den lyden fra mororrommet som jeg antar er kompressor, forsvant også. Vifta inni bilen virker som den skal,og det samme gjør varmeapparat, dvs. det kommer varme når jeg øker temp i instrument panel. Hva pleier å være feil her, om det er noe som går igjen? Får ikke opp noen feilvarsling i instrumentpanel.
dejavu Skrevet Juli 25, 2014 Forfatter Skrevet Juli 25, 2014 Nå er jeg ingen bilmekaniker,men antar det er en million ting som kan ryke nedi motorrommet (og AC-kompressor er en av de mindre hyggelige). Men tok en titt under panseret og fikk en fornemmelse av, at det mangler en reim eller to der. Er det noen som har kompetanse til å bekrefte eller avkrefte det? Det er tre hjul, eller spennruller, som ikke har noen reim over seg. Dette er de tre til venstre for radiator. Tok noen bilder som er vedlagt.
MaWeRiCk Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 På bilde ditt ser det ut som det er bare gummirester igjenn av multireima di Du må børste rein rillene på løpehjulene og sette på ei ny reim. Den reima driver alt forran: Dynamo,AC,servo,radiatorvifta/vannpumpa. Du må ikke kjøre uten den reima hvis den ryker Skal se ut som på bildet. Så skal den over strammeren der fingeren peker.
moekim666 Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Tror dette bare er reima til ac kompressoren? Den har egen reim, tror jeg.
dejavu Skrevet Juli 25, 2014 Forfatter Skrevet Juli 25, 2014 Mawerick:Er det bildet fra motoren på e 60,520ia,2004 mod. ? Jeg har allerede kjørt 35 mil med dette. Var på Sørlandet da AC sluttet å virke. Stavanger nå. Radiatorvifta sviver,det samme gjør dynamo. Det er et eget reimopplegg der. Men jeg kan slå fast at en reim er røket da. Gir håp om en mindre regning,enn om det var kompressoren. Må ting demonteres for å få på ny reim? Kan det være komponent nr. 4 jeg trenger?
MaWeRiCk Skrevet Juli 25, 2014 Skrevet Juli 25, 2014 Det bildet jeg la ut er fra annen bil E46 el no. Du har en egen reim på AC`n din Bare å børste med stålbørste for å få ut gummirestene og sette på ny reim, dejavu reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå