Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har en 1995 bmw e36 2l

det er en cab så den er vell tung nesten 1800kg.

derfor vile jeg få lit trykk på den for å få mere hk en bare 120hk.

men noen sa til meg at med engang det kom litt turbo tryk på motoren vile veiva gi etter, stemmer dette.

jeg kune tenkt meg å kjørt på 0.5 bar til 0.8 bar.

og hvis det går hvor mye hester kan jeg ta ut før det blir på kanten?

takk på fårhånd :D

Skrevet

men jeg sliter litt. jeg finner ikke noen netside der di slger foreksempel bedre camer eller intak eller turbo til 320. finer til 318 .325 å sånt men ikke 320 :( noen som vet om noen plass?

Skrevet

Trenger ikke bedre kammer eller annet innsug. Bytt heller til M3 motor. mye mindre arbeid, langt billigere og

Skrevet

Å bygge turbo på den bilen blir både dyrt og mye arbeid. Jeg foreslår at du leser rundt på forumet og internett. Eller finnes det masse bøker. 

DU trenger en hel del deler samt må bu fabrikere en del selv for å kunne få dette til. om du ikke har så god teknisk innsikt eller er neve nytting så synes jeg ikke du skal sette i gang med dette proskjektet.

Forstår godt at du vill ha mer liv en en toliter men det vill koste.

Jeg har både trimmet sugemotor og laget turbo på bmw og volvo. tar masse tid. mye gøy.

Om du vil gjøre det mest kostefektivt så hadde jeg byttet til 2,5 liter. eller større motor og bare droppet det inn. slik som flere annbefaler.

Men husk: de ser på Eu kontrol etter tegn på trimming. 

Skrevet

men jeg sliter litt. jeg finner ikke noen netside der di slger foreksempel bedre camer eller intak eller turbo til 320. finer til 318 .325 å sånt men ikke 320 :( noen som vet om noen plass?

M52 blokkene er like fra 2.0 til 2.8 liter, tror det gjelder M50 også

Skrevet

Eksosen skrus gjerne fast i toppen, ikke i blokka. Men ja, det som passer på 325 passer på 320 også. Kjøp et turbokit, monter, begynn å søk fordi du ikke får det til å gå... Eller søk først så slipper du å grine. Google er din venn!

Skrevet

Skulle likt å sett deg komme med noe bedre :) når man kjøper et sett er det gjerne deler som er lagd for hverandre, men selvfølgelig, får det man betaler for..

Skrevet

I alle turbokit eller? Jeg har hatt et par ferdige grenrør, ingen av dem som har sprekt. Men du kan jo prøve å sveise deg et grenrør sjøl, å se hvor lenge det holder.. uansett, får det man betaler for..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...