andy78 Skrevet Juli 27, 2014 Skrevet Juli 27, 2014 Min e39 525tdsa 98 begynte plutselig å jage på tomgang og akser plutselig ekstra når jeg gir gass. ligger feks i 60 og holder jevn fart. så blir d plutselig mer turtall og den akse litt oppover. er slik i all fart. og uansett om d er rett vei eller oppover /nedover. og står jeg i kø så nykker den hele tiden.... har sjekka luftfilter og falskluft. ikke noe der. ser det er mye luft i dieselen når den står på tomgang. altså den gjennomsiktige slangen... kan dette være årsaken? eller sitter d dypere???? noen som har peiling. dette begynte når tempen her i oslo var over 30 grader. regne med d ikke har noe med saken og gjøre. men gikk bedre ikveld når tempen var rett under 20...... pga regn..... vurderer å bytte dieselfilter for å se om d hjelper....
al3x Skrevet Juli 29, 2014 Skrevet Juli 29, 2014 Uten å være sikker, men kan være det har slått seg kondens i dieselen. Er vel tappeplugg i bunn på disse filterene? Om der er vann i systemet vil det legge seg på bunn av diselfilteret. Prøv å løsne tappepluggen under filteret og se om det er vann eller diesel som kommer ut. Om det kommer mye vann ut ville jeg prøvd å en syklus med å; tappe av-kjøre ett par mil og gjenta ett par ganger for så å byttet filteret når det ikke kommer mere vann for å være sikker på at kondensen er borte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå