Gå til innhold

2-dørs 1990 318i - M20B27 turbo


Kristov
 Share

Anbefalte innlegg

Prøver meg på en annonse her før den ryker på finn.no :)

 

Da både tid og plass ikke strekker til vurderer jeg salg av bilen.

 

Vennligst les salgsteksten nedenfor nøye!

 

Bilen står klar for umiddelbar overtagelse og er fri for heftelser.

 

Neste EU-kontroll er september 2014.

 

Prisantydning: 80 000kr

 

Flere bilder kan sendes til seriøst interesserte - ta kontakt på PM.

 

 

-------------------------------------------------------------

 

Salgstekst - detaljert

 

Negativt

 

-Bilen har ikke skilter og må inn til Biltilsynet (mangellapp) for visning av følgende mangler:
*Senkesett -> originale fjærer følger med
*Rallyseter
*Rallybelter -> originale belter følger med
*Sota vinduer -> fjernet
*Sota baklykter -> fjernet
-For å få bilen skikkelig fin er den i behov av litt kosmetisk pleier (se bilder)

 

Positivt

 

-Bilen er kjempebra for rust (se bilder)
-Meget velbygd og god motor med mye potensiale (ladetrykket er i dag kun 0,6 bar men bilen går overraskende godt!)
-Lettkjørt og morsom å kjøre, både langs veien og på bane

 

Teknisk oppsett

 

Motor - M20B27

 

-Blokk fra M20B25, planet og o-ringet
-Smidd veiv fra 324TD (gir 2.7 L)
-Råder fra M20B20
-Stempler fra M20B25
-Veivparti balansert og polert
-12.9 bolter til rammelageroverfall

 

-Topp fra M20B25 (885), planet og sveiset av EBB
-Z45 turbokam
-Dbilas justerbart kamdrev
-ARP topplokksbolter

 

-Kompresjon 8.5:1
-Alle lager, slitedeler og tettinger ble byttet da motoren ble bygget opp. Motoren har gått ca. 10 000km siden den gang.

 

Turbo-oppsettet

 

-Forsterket Kina-grenrør med uttak for ekstern wastegate
-Turbonetics T3/T4 turbo
-Turbonetics Evolution 38mm wastegate.
-Intercooler 450x300x76 mm
-Eksos laget i rustfritt 3" rør med en potte i enden

 

-MegaSquirt v2 med 3 doble MSD-coiler og pluggkabler
-Nybygd ledningsnett til motoren
-Dyser 500cc
-Elektronisk ladetrykkskontroll ligger klart
-Dumpventil og 3" åpent luftfilter

 

Drivverk

 

-325i forstilling og bakstilling
-Gule justerbare Koni foran og bak
-Apex senkefjærer med senkeskåler foran
-Alle foringer byttet ut med Powerflex
-Clutch er Sachs 618 racing trykkplate med original lamell
-320i girkasse og mellomaksel
-188mm diffbrems bygget opp likt som motorsport-diffen med 75% brems (andre rampevinkler og ekstra lameller)
-E36 M3 calipere, Audi S3 312mm skiver og Yellowstuff-klosser foran
-Originale bremser bak

 

Annet

 

-E36 M3 radiator med 2x elvifter styrt av datasprutet
-Earls oljekjøler
-Ekspansjonstank i aluminium
-Momo bøttestoler
-LMS 4-punkt seler
-Sparco ratt i semsket skinn
-Innovate LC-1 bredbåndslambda med display
-3x målere - oljetrykk, oljetemp og ladetrykk
-17" 100+ felger med Toyo R888 R-dekk (masse mønster igjen)
-Ettermontert servostyring

 

--------------------------------------------------------------

 

For noen utvalgte bilder se: http://bimmeren.no/viewtopic.php?f=14&t=2570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...