Gå til innhold

problemer med null drag i M52B23 ia (e39, 98 mod.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, har ett problem med min e39, har byttet topp på denne pga, deffekte ventiler. har byttet alt av pakninger og tetninger og satt alt sammen. bilen starter og det høres og virker som den går som den skal når den ikke blir kjørt framover. når jeg setter denne i DRIVE og kjører og gir på så virker det som den "holder" igjen fra og gå normalt oppover på turtall.

motoren fusker ikke eller noen ting, går helt reint og fint bortsett fra at det ikke er noe fart i den.

har feilsøkt en god del med carsoft men fjernet alt som jeg fikk fjernet som har kommet etter at alt har vært koblet fra.

det eneste jeg ikke får fjernet er en feilkode som ligger på EGS som heter 39, det står ikke noe tekst bare det tallet så veldig usikker på hva dette er. prøvd og slette denne men den kommer tilbake.

også ligger jeg inne med en feil på DME som heter 14, dette er vell temp. sensoren på luft inn?

har googlet litt på disse to feilkodene men ikke funnet noe om den på EGS.

er det noen som har no aning om hva som kan være problemet? hva feilen på EGS kan være blandt annet? :)

Skrevet

mulig det kan være en kamsensor som tuller litt. du burde eventuelt fått tatt en diagnose med et litt mer avansert apparat for å fastlå hvor feilen ligger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...