Erik O Skrevet August 5, 2014 Share Skrevet August 5, 2014 Hei ! Er det noen som har fått skiftet forsterker delen i BM54 og kan gi noe info om hvor det bør gjøres, eller hvem som kan fikse dette. Kanskje er det noen her som har gjort det selv ? (med runde plugger) Nå bruker jeg denne kun til signaler til forsterker, men med oppdatert forsterker så blir jo signalene noe kraftigere også. Det største problemet er likevel at den ikke "starter" forsterkerne, før jeg "restarter" BM54, eller drar ut ene phonopluggen på ene forsterkeren !? Nå bruker jeg en BM24 som "starter", men som av og til bare slår seg av, men med en "restart" går det bra en stund igjen....som oftest. Noen som har noe innspill på noe av disse temaene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrilleBjørn Skrevet August 5, 2014 Share Skrevet August 5, 2014 Hepp! Har nettopp erstattet di 2 originale forsterkerne i min BM54, med ett nytt forsterkersett som jeg loddet inn. Tok meg ca en time, grei jobb hvis du er hendig med loddebolten. Når du sier at den ikke "starter" forsterkerne, er dette da de eksterne forsterkerne? Altså, du mangler/får ikke remote-signal? Hvor har du tatt ut dette signalet? Bruker du høynivå-innganger på de eksterne forsterkerne? Eller har du fått loddet inn rca-plugger i din BM54/tjuvkoblet deg inn på lavnivå? Mvh - Bjørn Edit: Hvilke andre symptomer har din BM54? Mangler du lyd i kanaler/skurring i kanaler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik O Skrevet August 6, 2014 Forfatter Share Skrevet August 6, 2014 Hei ! Jeg har to Gladen forsterkere som jeg kjører høynivå- innganger på, ved å koble på rca plugger på høyttalerledningene ut fra BM54. Disse starter automatisk ved signal inn, så de skal ikke ha egen remote strøm. Dette fungerer som sagt noenlunde greit hver gang med BM24, men på BM54 så vil ikke begge forsterkerne starte, men hvis jeg tar ut en eller to plugger av den ene forsterkeren, så starter den andre helt fint. Det er ikke noen manglende kanaler etc. på BM54, men litt mer ustabil den BM24, der har høyre foran falt ut noen ganger..... Og ved nye forsterkere i BM54 får jeg også høyere utgangseffekt på høynivå, så det bør vel forbedre litt lyden det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrilleBjørn Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Hvis du ikke skal bruke forsterkerne i BM54 uansett, så ville jeg heller bare loddet inn rca-lavnivå, da dette er ett mye "renere" signal en det du får ut etter forsterkning. Regner med ampene dine også har lavnivå-innganger? Er du dreven med loddebolten? Hvor bor du eventuelt? Jeg kan godt lodde inn rca-kontakter for deg, dersom du ikke ønsker å gjøre det selv? Mvh - Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik O Skrevet August 6, 2014 Forfatter Share Skrevet August 6, 2014 Hvis du ikke skal bruke forsterkerne i BM54 uansett, så ville jeg heller bare loddet inn rca-lavnivå, da dette er ett mye "renere" signal en det du får ut etter forsterkning. Regner med ampene dine også har lavnivå-innganger? Er du dreven med loddebolten? Hvor bor du eventuelt? Jeg kan godt lodde inn rca-kontakter for deg, dersom du ikke ønsker å gjøre det selv? Mvh - Bjørn Det høres jo fint ut, og jeg holder til i Oslo. Men hvordan blir det med radiosignaler osv. hvis man tar det før BM54 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrilleBjørn Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Hepp! Man tar det ikke før BM54, men tar ut di samme signalene som blir sendt til forsterker internt i BM54. Og monterer da 4 rca-plugger i chassis på BM54. Oslo var jo litt langt borte, jeg er i Haugesund. Men gi meg ett pip om du ønsker å sende den til meg, så skal jeg ordne det for deg. Men det eneste problemet min din BM54 er at du ikke får startet dine eksterne Gladen-forsterkere? Vil de starte automatisk også ved lavnivå-signal, eller trenger du remote i tillegg da? Mvh. - Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå