Per Arild Aunrønning Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Hei! Noen som har el motoren som driver låsemekanismen og eventuelt andre deler liggende? nå er det ingen reaksjon på noe. Ligger kun 2 vaiere bak. Nylig kjøpt bilen så skulle fått ordnet dette snarest. ny motor koster 6500,- så tips for å finne denne billigere mottas Er en kjent svakhet at el cab ikke er i orden på E30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy_ve Skrevet August 12, 2014 Share Skrevet August 12, 2014 Har evt alle stag for drift av taket mellom motor og tak liggende..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Arild Aunrønning Skrevet August 13, 2014 Forfatter Share Skrevet August 13, 2014 Ska ta en kikk i hælga kan æ ta bilde så kan du sjå om du har nåå æ mangle da e d e eventuelt motorn igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy_ve Skrevet August 13, 2014 Share Skrevet August 13, 2014 Jepp:) Per Arild Aunrønning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Arild Aunrønning Skrevet August 19, 2014 Forfatter Share Skrevet August 19, 2014 her e bildan av d æ har baki der cabben ligg å ja.. æ ska lakker der å etterkvart my som mangle her sikkert fungere greit å cabbe manuelt å... så vil itj kost på alt for my for å få d t å funger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy_ve Skrevet August 20, 2014 Share Skrevet August 20, 2014 Har du bare drevet som stikk opp på motoren fra bagasjerommet? Altså om du ikkje også har "armen" som blir lagt oppå drevet på motoren? Fra den armen ska det gå 2 stag fram til taket på sida dr. Ser du har kun halve det ene staget, som fortsatt heng på taket ditt. Eg har begge disse stagene liggende, mulig eg har armen også, mn tvila litt på dt:/ Et stag er gjenga innpå halvdelen du har (for justering) Det andre er fast uten justering, dette staget blir styrt av armen når det skal aktiverest via et gripehakk på armen når den kommer til en viss posisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Arild Aunrønning Skrevet August 20, 2014 Forfatter Share Skrevet August 20, 2014 Ok! har nok bare drevet der ja.. ikke sett så mye på det enda, tenkte å få dette i orden i løpet av vinteren. med de stagene og alt som mangler.... er det vanskelig å montere og få til å fungere? eventuelt pris på det du har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleks69 Skrevet August 20, 2014 Share Skrevet August 20, 2014 om du ikke får skaffet deler så har jeg en hardtop med glass vindu som jeg kansje skal kvitte meg med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy_ve Skrevet August 20, 2014 Share Skrevet August 20, 2014 Dette fikser du lett på ca 30 min;) du må ha de 2 stagene+denne "armen". Stagene har som sagt jeg, sender deg en pris iløpet av mårgendagen på pm. Når du har skrudd alt sammen må du synkronisere motoren med låsinga av flapsen som legger seg over taket. Dette gjør du ved å klikke løs begge motorene i bagasjerommet (egne hendler for å koble de ut av lås). Deretter får du en kompis til å trykke ned plata som legger seg over taket når det ligger nede i boksen, denne plata/luka må vere helt nede i låse posisjon. Deretter mens han holder den nede prøver du å dytte begge motorene til låst posisjon igjenn i bagasjerommet. Det kinkige her er at han må prøve å justere luka litt opp og litt ned for å hjelpe deg med å få motorene tilbake i låseposisjon. Deretter skal alt vere synkronisert;) Evt justeringer gjøres på gjengestag fra motoren fram til taket (det du mangler halve på, og låsejustering justeres ved plasseringen av låseklavene oppi tak-boksen, en på hver side). Kronglete forklart, mn google det så finner du denne prosedyren bedre forklart på engelsk:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy_ve Skrevet August 21, 2014 Share Skrevet August 21, 2014 Har leita etter delene uten hell desverre:/ mn sjekk ut koed.no, finner nok alt til en kjempepris der;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy_ve Skrevet August 21, 2014 Share Skrevet August 21, 2014 De har forestn brukte deler for salg også, muligvis motor også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy_ve Skrevet August 23, 2014 Share Skrevet August 23, 2014 http://bimmers.no/topic/788014-el-motor-til-cab-ink-styreenheten-selges/#entry2936659 Mener det han her har er til e30, dette er billig;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Arild Aunrønning Skrevet August 28, 2014 Forfatter Share Skrevet August 28, 2014 Takk for god forklaring har skrevet litt med han som skal selge motor og styre enhet. men har enda ikke sjekket om motor virker tenkte å få tid til dette snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå