Gå til innhold

Fantuastisk
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en BMW X3 2007 modell med en 2,0 liter Diesel 150 HK motor.

Den har vært gjennom turboskift og nå nylig en full rens av motor grunnet den forferdelige F00.. feilkoden. Turbo med omkringliggende herrligheter er sjekket og funnet ok av Turboservice på Høvik - for en fantastisk service de leverer....anbefales sterkt..Greg er bare helg konge på serviceinnstilling og kunnskap.

Den fusker litt fortsatt på litt lavere jevnere turtall og fart. Verksteder forsøker å finne ut av det men det er bare surr og elendighet.

De har skiftet luftmassemåler, termostater, AGR ventil med vakumslange, sensor her og der....men liten bedring må jeg si.

En av verkstedende fant ut at det var en dyse som gått, det ble avkreftet av neste verksted. Deretter mente de det var en sensor som sitter på DP filteret - sjekket med Svensen Eksos og de mente at det ikke var feil på den sensoren ei heller at det var noe galt med DP filteret (målte gjennomstrømningen - alt ok). Har også foretatt en regenerering av DP filter.

Et av verkstende mente også at den ene glødepluggen var dårlig - måtte skiftes. Den feilen fant ikke det andre verkstedet........klok den som en skiftenøkkel har.....

I tillegg har varsellampen (gul) for olje begynt å lyse noen ganger når jeg slår av motoren, peilet/sjekket olje er ok. En av verkstedende mente at det antagelig var en sensor som bør skiftes.

Det skal ikke være lett.......

Noen som har vært bort i tilsvarende feil eller kan tenke ut hva som kan være feil?

På forhånd takk for innspill, råd og forslag til hva det kan være, hvordan jeg kan gå frem videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...