JeffreyTD Skrevet August 17, 2014 Share Skrevet August 17, 2014 God dag, blir den første threaden. Blir muligens en del noob spørsmål, men å skru på bil er noe nytt for meg. Vært aktiv med mopded skruing, men forskjellen er jo ganske stor ^^Anyway, har problemer med å starte bilen. Kjøpte bilen og den hadde stått stille i 4 månada. Dermed va batteriet flat/dødt. Men fikk jump starta den og kjørte hjem fra selger. Fra Oslo til Ålesund, en god 7 timers kjøretur. Så antar at batteriet burde ha vært lada opp igjen da.Men eneste som skjer når jeg skrur om tenninga er at den tikker, og flytter litt på reimene. Virker som om det er for mye motstand til at den får dratt alt rundt. Samme skjer med 2 andre batterier som kommer fra fungerende biler. Men den starter fint når jeg jumpstarter den fra en bil som står på.Så da er jeg litt usikker, burde jeg fokusere på batteriet eller feks dynamoen eller begge deler?Noen tips angående feilsøking hadde vært fettt også - JTD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet August 19, 2014 Share Skrevet August 19, 2014 Alltid få med hva slags motor det gjelder, tilfelle det er noe spesifikt som kan være årsaken. Jumpstarter du rett på batteriet, eller på + og - poler i motorrommet? Men den starter og går frem til du stopper den når du jumpstarter? Da virker i hvert fall dynamoen, så batteri eller dårlig kontakt ett sted er nok hva jeg ville sjekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå