Andyol93 Skrevet August 18, 2014 Skrevet August 18, 2014 Heisann, jeg har nettopp kjøpt meg min første BMW, E39 520IA med triptronic kasse. Igår så begynte bilen å vibrere kraftig ved gasspådrag samt når jeg står rolig i kryss osv. Setter jeg den i P/N så roer ristingen seg noe men blir ikke helt borte.Jeg har sjekket hjulbolter osv og det er akkurat som det skal være.Noen som har noe ide om hva det kan være?Kan det være motorfester/girkassefester eller høres det mer ut som drivakslings problem?
Andyol93 Skrevet August 19, 2014 Forfatter Skrevet August 19, 2014 Ingen som har noe tips om hva det evnt kan være?
bmwmann24 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Coiler/plugger? Prøv å napp ut en og en og hør om motor endrer gange.
tyrkia007 Skrevet August 20, 2014 Skrevet August 20, 2014 Hvor sitter coiler / plugger da? Evt er det vanskelig å bytte de?
MariusRoren Skrevet August 21, 2014 Skrevet August 21, 2014 Hardyskiva eller opplagringen av mellomakselen..?
Andyol93 Skrevet August 22, 2014 Forfatter Skrevet August 22, 2014 Har sjekket hardyskiva og den må byttes da den slitt og har begynt å sprekke i gummien rundt boltene. Takker for tips Satse på at det bare er hardyskiva og ikke lageret også Noe tips om hvor man får kjøpt hardyskive til e39 rimligst?
bmwmann24 Skrevet August 22, 2014 Skrevet August 22, 2014 Om det rister på tomgang i Park på er det ikke bare Hardyskiva som er syndern. Kan være dårlige motorfester, går motoren rent? Har du full tenning på alle sylindre? Kan være så enkelt som slitne plugger, så motoren tenner ikke skikkelig og det blir ujevn gange.
MariusRoren Skrevet August 22, 2014 Skrevet August 22, 2014 Der har du et poeng, haha.. Er det ikke kjent stil med BMW at man står stille mens bakhjula går...?
MariusRoren Skrevet August 22, 2014 Skrevet August 22, 2014 Coiler og plugger finner du under toppdekselet i plast..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå