m54b22 Skrevet August 18, 2014 Share Skrevet August 18, 2014 Lurer på omtrentlige kostnader ved kjøp av 540 delebil i Sverige, ta den inn i landet (skal ikke reg. for veibruk) og flytte hele bilen over i et 520-karosseri? Årsmodell (begge) rundt 2000 hovedsakelig. Og en motor som ikke er gått for langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet August 19, 2014 Share Skrevet August 19, 2014 Kjøpte nett en e38 740 i helgen i sverige. 30000 svenske kr +7500 i moms. Hvor lenge har din 520 vært i norge? Hat den vært 10år og mer norge så slipper du avgifter på ombygging.kun ca 550kr for å få skrevet nytt vognkort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet August 19, 2014 Share Skrevet August 19, 2014 Husk å kjøp en mest mulig komplett bil når du skal bygge om fra 6 syl til 8 syl, ettersom du trenger det aller meste. Har du pengene til en M5 fra Sverige istede ville jeg sett på det, noenlunde lik jobb som å om til 540 (sveise gulv i tillegg) og du får en høyere verdi på bilen i ettertid ift. en ombygd 540. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m54b22 Skrevet August 22, 2014 Forfatter Share Skrevet August 22, 2014 Kjøpte nett en e38 740 i helgen i sverige. 30000 svenske kr +7500 i moms. Hvor lenge har din 520 vært i norge? Hat den vært 10år og mer norge så slipper du avgifter på ombygging.kun ca 550kr for å få skrevet nytt vognkort 520'en har vært i Norge siden 2002. Var de 7 500 i moms det eneste du betalte for å få bilen lovlig på norske veier, eller tilkom det mer (og i så fall hvor mye)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 må ut me 130tusen for å få skilter da, men det er uaktuelt for min del. vegvesenet sa til meg at dem dreit i om moms var betalt, så lenge jeg kunne dokumentere at bilen var min. tollvesenet sa at jeg måtte betale moms siden det er en vare over så og så mye verdi jeg kjørte hjem på svenske skilter, og kan benytte dem i inntil 30 dager uten at politiet kan ta bilen fra meg. norsk statsborger har ikke lov å kjøre utenlands regget bil i norge uten videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå