Gå til innhold

Kostnader ved ombygging? 520-40

m54b22
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på omtrentlige kostnader ved kjøp av 540 delebil i Sverige, ta den inn i landet (skal ikke reg. for veibruk) og flytte hele bilen over i et 520-karosseri? Årsmodell (begge) rundt 2000 hovedsakelig. Og en motor som ikke er gått for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nett en e38 740 i helgen i sverige. 30000 svenske kr +7500 i moms.

Hvor lenge har din 520 vært i norge?

Hat den vært 10år og mer norge så slipper du avgifter på ombygging.kun ca 550kr for å få skrevet nytt vognkort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å kjøp en mest mulig komplett bil når du skal bygge om fra 6 syl til 8 syl, ettersom du trenger det aller meste. 

Har du pengene til en M5 fra Sverige istede ville jeg sett på det, noenlunde lik jobb som å om til 540 (sveise gulv i tillegg) og du får en høyere verdi på bilen i ettertid ift. en ombygd 540.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nett en e38 740 i helgen i sverige. 30000 svenske kr +7500 i moms.

Hvor lenge har din 520 vært i norge?

Hat den vært 10år og mer norge så slipper du avgifter på ombygging.kun ca 550kr for å få skrevet nytt vognkort

520'en har vært i Norge siden 2002. Var de 7 500 i moms det eneste du betalte for å få bilen lovlig på norske veier, eller tilkom det mer (og i så fall hvor mye)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ut me 130tusen for å få skilter da, men det er uaktuelt for min del.

vegvesenet sa til meg at dem dreit i om moms var betalt, så lenge jeg kunne dokumentere at bilen var min.

tollvesenet sa at jeg måtte betale moms siden det er en vare over så og så mye verdi :P

jeg kjørte hjem på svenske skilter, og kan benytte dem i inntil 30 dager uten at politiet kan ta bilen fra meg.

norsk statsborger har ikke lov å kjøre utenlands regget bil i norge uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...