TommyFF Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 Da har jeg vært å hentet mitt første bil prosjekt, et e30 Facelift 316 karosseri av en hyggelig kar fra sørlandet. Jeg har aldri hatt et slikt prosjekt tidligere, og gleder meg til å sette ordentlig igang, og lære de tingene jeg ikke kan. Planene per nå er å jobbe med karosseriet, og få fjernet alt rust. Nesten hele høyre side på bilen er byttet fra tidligere av, men øvrig er det nok å ta tak i. Jeg har avtalt henting av 325 facelift motor og 260 kasse nå innen kort tid, så med alt dette på plass har jeg nok å holde på med. Planen er å bygge om til 325, med full mtech 2, og per nå er det kun front som er på plass av dette. Motor og karosseri er i fokus nå, så alt annet blir tatt med tiden.Bilen er spinkelt utstyrt originalt, men den vil bli kraftig oppgradert innen den er ferdig. Fikk med dører( slitne), panser og bakluke,ny venstre kanal, ny original bakplate i tillegg til en haug småting. Fikk blant annet med original verktøykasse, og noe jeg fikk høre ikke var så lett å få tak i. Noen som klarer å se hva det er? Slenger ut et par bilder av skjønnheten, så ser dere utgangspunktet.
TommyFF Skrevet August 27, 2014 Forfatter Skrevet August 27, 2014 Jeg trenger forresten 2 stk framskjermer om noen har
jan magnus Skrevet August 27, 2014 Skrevet August 27, 2014 Ikke verktøykassa, men bagasjeluke-trekket er skjelden vare;) dette blir strålende tommyff ! Sent from my iPhone using Tapatalk 2 TommyFF reagerte på dette 1
TommyFF Skrevet August 28, 2014 Forfatter Skrevet August 28, 2014 Korrekt! Vinkelsliperen din får kjørt seg til uken
Markus Skrevet August 30, 2014 Skrevet August 30, 2014 Ja denne røyk alt for billig men er jo som de sier, kan gå ned i pris ved rask handel
jan magnus Skrevet August 30, 2014 Skrevet August 30, 2014 Ja denne røyk alt for billig men er jo som de sier, kan gå ned i pris ved rask handel LOL
TommyFF Skrevet August 31, 2014 Forfatter Skrevet August 31, 2014 Ja denne røyk alt for billig men er jo som de sier, kan gå ned i pris ved rask handel Hahaha, du sier noe der ! Du fortjener medalje med tittelen , "Tidenes mest tålmodige selger" , uten tvil
TommyFF Skrevet September 8, 2014 Forfatter Skrevet September 8, 2014 Da har jeg vært en svipptur i Tjøme og hentet meg motor og girkasse, fra en 91 mod 325.Var litt spent på tilstand da den har bilen den kom fra hadde vært i en ulykke, men etter å ha demontert d meste ser den ut til å ha klart seg veldig bra. Gjorde her et veldig godt kjøp. Skal bort senere i uken å få den ferdig demontert, men d er ikke mye igjen. Da gjenstår d å bygge den opp igjen, og d gledes Planen er å bygge den i 100% original stand. Jeg skal kun forholde meg til originale deler på hele bilen såfremt d lar seg gjøre, og finne det utstyret jeg mener den burde ha. Oppdateringer kommer fortløpende når det er noen
divad Skrevet September 15, 2014 Skrevet September 15, 2014 Bra med rust hos deg og ja Herlig! Skal følge med her Hvilken farge blir det? Felgvalg??
TommyFF Skrevet September 15, 2014 Forfatter Skrevet September 15, 2014 Hyggelig at du følger Bra med rust ja, men trenger treningen, så det går helt greit. Skal fikse meg gass i nærmeste fremtid, slik at jeg får satt igang med sveisingen . E30 prosjekt på deg å? Jeg hadde egentlig ikke tenkt noe spesielt på felger, da det er en god stund til den er såpass ferdig at jeg kan kose meg med et sånt valg. Jeg og onkelen til samboeren begynte derimot tilfeldig å snakke e30 her for en stund siden, og d viste seg at han hadde 2 sett felger liggende fra når han selv hadde e30 for ca 25 år siden, så d endte med at jeg kjøpte begge to av han. Helt utrolig at han har hatt felger liggende i så lang tid, så det skal bli gøy å få de på bilen . Er jo ekstra gøy når d kommer fra familien også. Fargevalg er jammen ikke lett. Jeg sitter nesten daglig å ser, og endrer mening like ofte. Jeg har alltid vært mest fan av mørke biler, så ender nok opp med en mørk farge tenker jeg, men d er virkelg ikke bestemt enda. Eneste jeg har bestemt er at d skal bli en original E30 farge, så DIamantschwarz metallic frister jo Slenger med bilde av felgene jeg plutselig endte opp med!
divad Skrevet September 15, 2014 Skrevet September 15, 2014 Hyggelig at du følger Bra med rust ja, men trenger treningen, så det går helt greit. Skal fikse meg gass i nærmeste fremtid, slik at jeg får satt igang med sveisingen . E30 prosjekt på deg å? Jeg hadde egentlig ikke tenkt noe spesielt på felger, da det er en god stund til den er såpass ferdig at jeg kan kose meg med et sånt valg. Jeg og onkelen til samboeren begynte derimot tilfeldig å snakke e30 her for en stund siden, og d viste seg at han hadde 2 sett felger liggende fra når han selv hadde e30 for ca 25 år siden, så d endte med at jeg kjøpte begge to av han. Helt utrolig at han har hatt felger liggende i så lang tid, så det skal bli gøy å få de på bilen . Er jo ekstra gøy når d kommer fra familien også. Fargevalg er jammen ikke lett. Jeg sitter nesten daglig å ser, og endrer mening like ofte. Jeg har alltid vært mest fan av mørke biler, så ender nok opp med en mørk farge tenker jeg, men d er virkelg ikke bestemt enda. Eneste jeg har bestemt er at d skal bli en original E30 farge, så DIamantschwarz metallic frister jo Slenger med bilde av felgene jeg plutselig endte opp med! Har en diamantschwartz coupe som jeg sveise rust på Kult at han har hatt felgene så lenge ja! Gå for en mørk farge og Borbet A felgene du fikk tak i - sånne skulle jeg ha etter planen. Den planen endred seg og det ble BBS replica. Blir bra dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå