Gå til innhold

2002 E46 330xd vobbler/alvorlig vibrerer under kjøring

e46 330xd
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har en 2002 mod. 330xd manuell gått 180 000km som vobbler(i mangel på et bedre ord)/vibrerer kraftig ved gasspådrag etter bilen er kjørt tilstrekkelig varm, dvs noen ganger etter en times kjøring, andre ganger kan det ta 8 timer kjøring i strekk før jeg kjenner noe. Selve vibreringen er i lav frekvens, men veldig kraftig- føles som om alle hjulene er løse eller at hele drivverket vrenger seg under gasspådrag. Dette skjer på hvilket som helst gir. Dette blir helt BORTE når bilen settes i fri og triller i hastighet. Bremsing på girene i nedoverbakke gir også vibrering, men av helt annen karakter, f.eks. 4 gir i 80kmt i nedoverbakke. 

Alle hjulene er avbalansert og nye, både dekk og felg, men forrige felgsett som var egentlig til e90, ble montert og brukt på et par europaturer, men med tilhørende vibrering fra hjulene-serlig på autobahn. Derfor nye felger nå - uten risting denne gangen.

Jeg har hørt muligheter for at det kan vere en fordelingskasse som trenger oljeskift..mulig jeg har glemt noen detaljer, men har noen forslag på hva dette kan vere!?

Takker for hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...