E36smøla Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 Sikkert et teit spørsmål men må nesten bare spørre når jeg ikke finner noe konkret svar på google... Skal bygge om en e36 320i (m52) over til 325 også har jeg funnet en m54b25. Vet at det er elektronisk gass på m54 så for uten å måtte bytte alt av pedaler så lurer jeg på om insug fra m50/m52 passer rett på den eller om det må noe modifisering til? Takker for alle svar!
Djwik Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 Glem m54 Finn heller en m52b28 enkel vanos Den passer rett inn så lenge den kommer fra en e36 328 Du kan bruke motor fra 5 og 7 serie også Men må bytte bunnpanne, motor fester, ledningsnett, ac pumpe, servo pumpe, dynamo og kanskje starter Alt det flytter du bare over fra din gamle motor Skal gå og sette på m50 innsug på m52 men vil tro det er noen modifikasjoner ikke gjort det selv så skal ikke gå noe mer inn på det
E36smøla Skrevet August 26, 2014 Forfatter Skrevet August 26, 2014 Jepp vet innsug fra m50/m52 passer omhverandre men, får den m54'en så billi at det lønner seg sikkert å gjøre et forsjøk på den om den passer... Og det er heller ikke så mange som jeg vet som har m54 i e36.
Djwik Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 få den til å passe er vel ikke et stort problemå få det til å funke etterpå som blir selve prosjekteter morro om du får det til damen om du får det godkjent etter på er jeg i tvil om
glue Skrevet August 27, 2014 Skrevet August 27, 2014 problemet er ikke å få inn motor, her er det startsperre og hjerner som er hovedproblemet. Godkjenning skal ikke være noe problem siden motoren er nyere enn bilen. Bare å godkjenne som effekt lik 328i f.eks. Tror det er en grunn til at så få har gjort denne ombyggingen, får mere igjen for å bare hive inn 2.8 fra e36 som en over her skriver
E36smøla Skrevet August 27, 2014 Forfatter Skrevet August 27, 2014 I og med at dette er et prosjekt så må man jo prøve litt artig med noe alle ikke har og. Men ja sikkert enklere å godkjenne med m52b28 fra e36 enn m54 motor. Får med hjerne å alt slik at det ikke skal være noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå