Matz Skrevet August 29, 2014 Skrevet August 29, 2014 Hei.Har akuratt vært å kjøpt meg en E36 320 Coupe i Drammen. Er litt småplukk med den, men virker ellers grei. Er litt rust i kanaler som skal gjøres, samt en del småplukk innvendig. Bilen ser foreløpig slik ut: I planene foreløpig er;- Svart interiør- Nye lykter- Lakkere panser (dette ser ut som har blitt lakkert hjemme)- Senke mer - Nye felgerDet som må gjøres:- Sveise rust i kanal- Bytte bensinfilter - Gå over diverse reimer i motorrom, da de virket morkne - Reparere innvendig - Gå over takluke da denne ikke lukker seg helt uten mye om og men.- Reparere vindu sjåførside - Feste grill og frontfanger ordentlig, disse sitter ikke helt i vaterTar gjerne imot forslag til hva som kan gjøres.
Matz Skrevet August 29, 2014 Forfatter Skrevet August 29, 2014 Bilen lugger litt på lavt turtall i alle gir utenom første, noen som vet hva som kan forårsake dette? Tenkte å bytte bensinfilter, samt fjerne kondens i tank. Er powerfilter på bilen, kan dette ha noe å si? Dette prosjektet har jeg tatt på meg fordi jeg ønsker å utvide min kunnskap om biler, hvordan holde på med biler, så i denne tråden kommer det nok til å komme en del spørsmål fra min side, og håper på å bruke denne tråden som en slags samletråd videre. Dette er en bil jeg har planer om å beholde en stund, og ønsker å gjøre så original som mulig, samt forme den slik jeg ønsker den skal se ut.Noen som vet hva slags lykter som står på bilen for øyeblikket?EDIT: Drivstoffmåleren viser alltid at bensinen er tom. Nåla er helt nede på bunn, og reservetank lyset lyser. Ellers fungerer alle andre instrumentene, han jeg kjøpte den av hadde visstnok fått beskjed om at det kunne være en sikring som hadde gått, noen som har hatt tilsvarende problem?
Matz Skrevet August 29, 2014 Forfatter Skrevet August 29, 2014 Noen som kan fortelle meg hvilken reim dette er?
bimmerfun Skrevet August 29, 2014 Skrevet August 29, 2014 Grattis m e36! Følger med Reimen er dynamoreimen - ser ut som den er klar for å skiftes! Ang tankmåleren, er det nok ledningsbrudd i måleren i bensintanken. Virker som det er blitt en klassisk E36 feil. Sjekk under baksete, høyre side(husker jeg rett). Under lokket Lyktene ja, ville skiftet alle lyktene på bilen til originale lykter, både foran og bak. Da ser bilen plutselig mye mye bedre ut
Matz Skrevet August 29, 2014 Forfatter Skrevet August 29, 2014 Grattis m e36! Følger med Reimen er dynamoreimen - ser ut som den er klar for å skiftes! Ang tankmåleren, er det nok ledningsbrudd i måleren i bensintanken. Virker som det er blitt en klassisk E36 feil. Sjekk under baksete, høyre side(husker jeg rett). Under lokket Lyktene ja, ville skiftet alle lyktene på bilen til originale lykter, både foran og bak. Da ser bilen plutselig mye mye bedre ut Hei, og takk! Da skal reimen skiftes ut snarest, den er absolutt klar for utskiftning. Ledning til tankmåleren skal sjekkes first thing in the morning, takk for tipset. Selv synes jeg OEM+ er det absolutt fineste, og kunne ikke tenkt meg å kjørt full jallastyling på denne, så lykter er absolutt på listen. Ellers fikk jeg vært på skroten idag og kjøpt litt gummilister, da de som sto på var helt istykker, fikk også kjøpt ett sett til med nyrer så skal prøve å lakkere de svarte. Er for tiden arbeidsledig så er ikke sikkert det kommer til å gå på rullende bånd her, men er ganske moro å ha noe å holde på med, lærerikt er det også.
Matz Skrevet August 30, 2014 Forfatter Skrevet August 30, 2014 Etter litt googling fant jeg ut at det kanskje ikke var så vanskelig å fikse at bensinmåleren alltid viste reservetank. Så på morgenen idag gikk jeg ut å prøvde, og det var overraskende enkelt:- Ta ut bensinpumpesikringinen - Vri nøkkelen ett hakk (slik at det lyser i dashbordet)- Vri av tenningen igjen- Sett i sikringen - Start bilenDette fikset det for min del, skal alikevel få byttet bensinfilter og litt div da jeg ikke vet hva som forårsaker luggingen på lavt turtall.
Matz Skrevet Oktober 19, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2014 Noen som har vært borti E36 som ikke er vanntette? I min er det ofte to gode vannpytter under baksetet. Har funnet ut at det i allefall kommer igjennom de baklyktene, men her kommer det originale så fort jeg får tak i noen, så håper det løser det problemet, men fant også ut at det kommer en god del inn et sted bak bakfangeren. Lå bak i bagasjen med lommelykt, og kunne se en god strøm med vann igjennom de luftelukene som er på hver side i bagasjerommet. Noen som vet nøyaktig hvor vannet kommer inn, og har en relativt enkel og grei fiks? Vintern kommer snart, og vil gjerne få tettet bilen så fort som mulig Imellomtiden har jeg fått kjøpt og installert sort delskinn i bilen, klarte selvfølgelig å rote bort skruene til dørpanelene noe sted, så de er ikke inne enda, men resten er på plass. Synes det hjalp betraktelig på hele looken innvendig. Har dog noen grå deler igjen, slik som teppe og noen deler i dashbordet, men det får tas etterhvert. Bilder kommer, men har ikke fått holdt på i dagslys enda, så bildene som er tatt er ubrukelige.
santho96 Skrevet Oktober 19, 2014 Skrevet Oktober 19, 2014 Følger med her, alltid kjekt med e36 prosjekt!
Matz Skrevet Oktober 27, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2014 Noen som vet om hva slags lykter som passer omhverandre i E36 platformen? Kan jeg bruke hovedlykter og baklykter fra sedan, eller touring feks?
williamwiers Skrevet Oktober 27, 2014 Skrevet Oktober 27, 2014 Frontlykter passer alle modeller blinklys og baklys som ikke passer alle modellene Blinklys er lik på cab og coupe(usikker på compact), touring og sedan er lik.
Matz Skrevet Oktober 27, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2014 Frontlykter passer alle modeller blinklys og baklys som ikke passer alle modellene Blinklys er lik på cab og coupe(usikker på compact), touring og sedan er lik. Kun baklykter fra cab som passer overens med min da?
williamwiers Skrevet Oktober 28, 2014 Skrevet Oktober 28, 2014 Kun baklykter fra cab som passer overens med min da? Jepp
Matz Skrevet November 4, 2014 Forfatter Skrevet November 4, 2014 Da har jeg hatt bilen på bukk idag og fått gått over hva som trengs å byttes, og virket foreløpig som det bare var bærearmer foran og støtdempere bak. Tror også (endelig) at jeg har funnet ut hvor vannet i bilen min kommer inn. Tok ned baksetene idag, og så at helt øverst på ryggen var de fuktige, så da ble det spontant til at man røsket ut interiøret og hattehylle, under der var isoleringsmatten søkkvåt, og det virket som vannet kom inn fra hjørnet nederst på sjåførsiden. Forrige eier har prøvd å tette med silikon, men rant rett igjennom, så har tettet på nytt og skal sette bilen i garasjen i morgen å få tørket bilen godt. Har også fått ordnet et sett med ZKW frontlykter idag, som blir sendt snart, også håper jeg å få ordnet et sett med baklykter fra godeste William over her så fort lønn kommer inn på konto. Om noen har et sett med oransje blinklys til Coupe er det bare å si ifra. EDIT: Tenkte også bytte tennplugger på bilen, noen som har noen å anbefale? Prøvd å google litt, og veldig mange som skriver at Bosch sine ikke er noe særlig, og at man burde gå for noen fra NGK?
williamwiers Skrevet November 5, 2014 Skrevet November 5, 2014 Bra du fant ut av hvor det lakk vatn inn! blir bra med zkw og oransje blinkers Baklyktene ligger å venter de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå