ChristianB Skrevet September 6, 2014 Share Skrevet September 6, 2014 Har fått et irriterende problem med sentrallåsen på bilen min og i hovedsak venstre bakdør. Har googl'et litt og det later til å være et kjent problem på e39 at èn eller flere dører blir tregere å låse opp eller igjen enn resten av dørene og da spesielt om bilen har stått litt (typisk over natta). Det rare er at om jeg betjener sentrallåsen flere ganger etter hverandre - altså låse/låse opp noen ganger etter hverandre går alt kjempesmooth. Låseknappen innvendig virker også å være i orden. Det er akkurat som om det tar tid å få strøm til den ene døra når man benytter fjernstyringen på nøkkelen ...såvidt jeg har skjønt kan problemet være tredelt: 1. treghet i selve låsen/mekanismen som låser opp, 2. dårlig sentrallåskomponent (actuator) på den venstre bakdøra eller 3. dårlig GM3/5 - modul. Siden alt fungerer fint ved gjentatte betjeninger av sentrallåsen blir dette litt uforståelig for meg. Håper på innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 Ingen (med e39) her som har hatt lignende problem med betjening av sentrallåsen via nøkkelknappen...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 har samma feil, men ingen løsning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Kjenner igjen problemet,har hatt feilen på 2 stk e39,løsningen var ny sentrallåsmotor,de pleier å svikte først i bakdører,venter man for lenge å skifte kan døren gå helt i vranglås.De fleste e39 er jo over 12-15 år gamle nå og sentrallåser blir jo også slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristianB Skrevet August 9, 2016 Forfatter Share Skrevet August 9, 2016 (endret) Tar opp igjen denne: har til nå skiftet sentrallåsmotor to ganger i samme døra uten at problemet blir borte. Første enhet jeg byttet til var en billigkomponent kjøpt via Ebay. Denne hadde fra dag 1 en merkelig lyd når motoren gikk, men fungerte OK en stund før også denne begynte med det samme tullet som den originale. Dvs den opererer mye tregere enn de andre dørene og feiler tidvis med å låse opp. Kjøpte så en ny motor fra Koed. Denne gang står det Meyle på esken så det burde jo fungere (og hvor mange fabrikker lager egentlig slike sentrallåsmotorer til BMW av denne årgang - jeg har en teori om at det kanskje er samme fabrikat uavhengig av om det er originaldel eller ikke?) ...uansett: denne er noe mer kontant når selve motoren går og låser fint opp og igjen. MEN, ikke riktig like raskt og kontant som de andre originale. Det er dog forskjell på om man benytter nøkkel/fjernkontrollen eller om man benytter låseknapp inne i bilen (den mellom framsetene) ...da er det tilnærmet lik virkemåte på alle dørene...så hva tror folket? Kan det virkelig hende jeg har fått to dårlige sentrallåsmotorer og burde kjøpt originaldel med èn gang eller er det noe annet rart her? Vet det skrives mye om GM3 og noen relèer som styrer dørlåsene til bakdørene, men har vært i kontakt med innehaver av www.bmwgm5.com (han reparerer også GM3) og vedkommende trodde ikke dette var et GM-problem. Håper noen har innspill da dette nå har vært et problem i to år. Endret August 9, 2016 av ChristianB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå