stoltbmwelsker Skrevet September 7, 2014 Share Skrevet September 7, 2014 Hei! en kammerat skulle kjøre og hente meg på fest og fikk derfor låne bilen min. Han er litt glad i turtall, så han dro bilen opp til rundt 6000 rpm. Plutselig slo motoren inn og senket turtallet automatisk, før bilen gikk tilbake til normal stand igjen. Jeg tror det var turtallsperra som slo inn, men jeg er ikke sikker. SÅ jeg bare lurer er det skjedd noe med motoren min? Er det normalt at det skjer det som skjedde med meg? Er snakk om en 318i e46 med 190 000km på telleren. Kan også nevne at jeg har fulgt alle servicer på verksted. Nyligste sevice var på 189 000 Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 7, 2014 Share Skrevet September 7, 2014 Høres uvanlig ut. Turtallsperren kan du teste selv. Gi fullgass med clutch inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet September 7, 2014 Forfatter Share Skrevet September 7, 2014 Fant dette på bmw forum i utlandet: When you reach 6500 RPM, the engine kills the fuel supply to the injectors. The engine will operate safely up to (and possibly beyond) 7000 RPM, but the redline is set at 6500 to err on the side of safety (since the cut-off is not exact). Så er visst normalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 Du sa at motoren mistet all kraft og gikk helt ned? Turtallsperre er 6500RPM så holder du fullgass står den bare å slår der. Du er veldig flink og forklare må jeg si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå