Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 84 e30 323i, og er ikke helt fornøyd med kraften i motoren. Dvs innimellom, på kalde kvelder,så går den som en kule. Fikk justert avgasser, tomgangen er jevn, ingen timing fra ventiler, flyter opp til turtallsperra men mangler det " lille ekstra"

Dvs, helt til det begynte å bli litt kjøligere på kvelden. Etter 3-4 mils kjøring kjenner man at noe skjer, jeg frikoblet og tomgangsturtallet ligger på 1700 omdr. Ingen vandring, klokkerent. Og bilen går som et uvær( vel vel). Så er det gøy i 15-20 min, før man igjen merker at "ivrigheten" er borte. Tomgangen faller ned til normalen igjen og bilen kjennes plutselig mer som en 320 i kraftutviklingen. Det er merkbart mindre effekt over hele registeret. Karakteren er der, det øker på fra 4' men det mangler noe.

Jeg mistenker luftmengdemåleren. Har lest at man skal kunne koble fra stikket, og motoren skal gå noe ujevnt. Min tverrstopper og lar seg ikke starte igjen før jeg kobler til igjen. Kan man sjekke denne på noe vis?

Eller er det noen andre som har en ide om hva der kan være? Det er også en del " Bensinlukt" og forbruket på rolig 90-95 ligger på rett under literen, noe jeg mener er i høyeste laget. Bensinkutten er i følge forbruksmåleren heller ikke aktivert når den er i "slæppmodus" ligger den på 4/100 på måleren, når den er i "racemodus" ligger den på 1/100.

Tips mottas med takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...