Gå til innhold

Olje lekasje oljefilter E39 523IA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg har et ordentlig plagsomt problem. jeg sliter med at olje kommer ut av oljefilter pakningen. jeg har åpnet boksen og ser at gjengene er intakt unntatt på en plass. jeg har lagt ved et bilde. kan noen si meg om dette skal være sånn?

jeg byttet motor og gir på bilen i sommer samt gjorde en service deriblant oljeskift. kjørte ca. 130 mil da jeg så at pakningen var lekk. 
jeg har selvfølgelig brukt moment nøkkel og strammet med 25NM og byttet 3 pakninger og den lekker som en sil.

Noen som kan hjelpe med gode råd?

Ønsker også tips til girolje skift. et opel verksted klarte ikke å finne påfylling skruen og nivåplugg

post-81885-0-56876800-1410365963_thumb.j

Skrevet

jeg skjønner ikke. jeg kan godt plassere O-ringen der, men den vil jo møte veggen der den står nå uansett når man tighter til. Jeg leste noe om at disse plastikk koppene ikke er helt gode etter noen års kjøring.

Skrevet

fant ut av det nå. forrige eier hadde gjort det slik å jeg trodde pakningen skulle ligge der. han hadde strammet filteret noe jævelig for jeg fikk det så vidt av. det går tydeligvis an å kjøre slik.... gamle pakningen lå i sporet. den var skikkelig hard å jeg trodde det var en del av boksen faktisk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...