brolle65 Skrevet September 11, 2014 Skrevet September 11, 2014 Har akkurat kjøpt en X3 som står med 17" standard dimensjon på sommerdekkene. Disse er ok og slitasjen er jevn så vidt jeg kan se. Jeg fikk med noen 19" med 2 gode og 2 utslitte dekk på som jeg tenkte å sette på bilen. Det ene er ekstremt skjevslitt på innerkanten og iflg tidligere eier sto det på høyre side bak. Det er slitt helt inn til corden mens midt på dekket er det 5-6mm igjen av mønsteret. Har fått satt på nye dekk men vil ikke montere dem før jeg vet litt mer om hvordan dette kan skje. Er det slik at oppsett med camber/caster er ulikt med ulik bredde på dekkene, altså at 4-hjulskontrollen burde tas med de aktuelle 19" på ? Det som er litt rart er at ikke 17" er på samme måte slitt. Og hvis jeg får dem justert etter 19", hva vil da skje når vinterdekkene kommer på ? Mange spørsmål men dette er det sikkert mange som vet noe om. Synes det er greit å få noen svar da dekkene koster 2500 pr stk
Fidelio Skrevet September 12, 2014 Skrevet September 12, 2014 Sett den på firhjulskontroll. Med dem dekka dine selvfølgelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå