henrikhoe Skrevet September 11, 2014 Share Skrevet September 11, 2014 Hei Ser at det har kommet mange løsninger nå for hvordan man får en OEM look med nexus 7 i en e46 fks. Dog lurer jeg litt på hvordan dette funker. Den mest komplette løsningen virker å være denne http://www.ironlight.us/products/ De shipper bare til USA, men jetcarrier løser det problemet. Dumt spørsmål kanskje, men trenger jeg ikke her å bruke radioen, eller kjøpe en ny radio, vet mange legger radioen bak tableten og router cabler derfra, men etter å ha sett dette bildet:http://static.squarespace.com/static/5335aadce4b0ff9f7f2da4af/t/53554b75e4b0dd001185d562/1398098815432/wiring%20diagram.png?format=1000w Virker det som du har alt du trenger? Den øverste bilen "to factory plug" er det den som vanligvis går inn til cd spilleren din, men nå kobles den heller til det utstyret som følger med. Er det noe jeg glemmer i farta?Ser ganske pent ut i dashboardet og: Edit; Når jeg snakker om at jeg ikke trenger radioen, mener jeg jo den headuniten som er med e46'en. Har ikke behov for cd eller radio. Bare navigasjon og spotify, og det virker jo genialt med det kittet der og en nexus 7. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet September 11, 2014 Share Skrevet September 11, 2014 for meg ser det ut dette bare er plugg and play jeg har i prinsipp samme system med android. men dette nexus7 systemet ser ikke ut til å fungere med Canbus/multiratt? det er en ting jeg virkelig setter pris på og det er fullt mulig å ettermontere om du vil ha det. en annen ting er att FM radio delen i min android spiller suger skikkelig og har derfor kjørt med bare spotiy og dette fungerer bra, men men blir lei av å høre de samme sangene hele tiden og i praksis er det ikke alltid man gidder å skru på hotspot for å få internett. har derfor kjøpt meg en USB adapter med DAB+ så jeg har mulighet til å høre på radio. så anbefaler deg å skaffe deg en form for DAB+ Ett alternativ som jeg holder på med å fikse i min nå er å bruke NFC systemet til mobilen. man kjøper ett NFC klistremerke som man kan klistre fast på (si tlf holder) når mobilen kommer nær nok denne så får du ett pling og en gitt komando utføres på telefonen automatisk. denne komandoen kan du selv bestemme hva er. mitt oppsett er: når jeg setter mobilen i holder så starter hotspot automatisk og direkte kobler seg på spilleren i bilen den starter og kobler seg automatisk opp med bluethoot med kontaktlister og alt dette. jeg skal også montere ett nytt NFC plaster bak rattemblemet på rattet. så hver gang jeg tar mobilen ut av holder så legger jeg bare mobilen inntil rattet og jeg får ett nytt pling, der alt kobles av automatisk dette er veldig enkelt og dar deg max 30 min å sette opp. for da har du alltid internett og kan heller høre på radio via en app evt i steden for å bruke penger på DAB adapter (NFC plaster koster 5kr stykke på Ebay) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikhoe Skrevet September 11, 2014 Forfatter Share Skrevet September 11, 2014 for meg ser det ut dette bare er plugg and play jeg har i prinsipp samme system med android. men dette nexus7 systemet ser ikke ut til å fungere med Canbus/multiratt? det er en ting jeg virkelig setter pris på og det er fullt mulig å ettermontere om du vil ha det. en annen ting er att FM radio delen i min android spiller suger skikkelig og har derfor kjørt med bare spotiy og dette fungerer bra, men men blir lei av å høre de samme sangene hele tiden og i praksis er det ikke alltid man gidder å skru på hotspot for å få internett. har derfor kjøpt meg en USB adapter med DAB+ så jeg har mulighet til å høre på radio. så anbefaler deg å skaffe deg en form for DAB+ Ett alternativ som jeg holder på med å fikse i min nå er å bruke NFC systemet til mobilen. man kjøper ett NFC klistremerke som man kan klistre fast på (si tlf holder) når mobilen kommer nær nok denne så får du ett pling og en gitt komando utføres på telefonen automatisk. denne komandoen kan du selv bestemme hva er. mitt oppsett er: når jeg setter mobilen i holder så starter hotspot automatisk og direkte kobler seg på spilleren i bilen den starter og kobler seg automatisk opp med bluethoot med kontaktlister og alt dette. jeg skal også montere ett nytt NFC plaster bak rattemblemet på rattet. så hver gang jeg tar mobilen ut av holder så legger jeg bare mobilen inntil rattet og jeg får ett nytt pling, der alt kobles av automatisk dette er veldig enkelt og dar deg max 30 min å sette opp. for da har du alltid internett og kan heller høre på radio via en app evt i steden for å bruke penger på DAB adapter (NFC plaster koster 5kr stykke på Ebay) Takk for svar. Grunnet at jeg vil prøve den løsninga over er fordi jeg ikke har multifunksjon på rattet mitt, dette kan installeres, men vet ikke om det er verdt bryet, når jeg ikke skal bruke tabletet så mye. Er jo tryggere å ha det på rattet og, men finnes så mange ROMS nå, som er spesifikk mot bruk i biler etc med store lyd widgets så bør ikke være et problem tror jeg. Sitter også å tenker på Dab+, men er litt usikker på hvordan jeg skal få det til å funke/få plass. Da trenger jeg vel også en ny slim spiller og prisen på alt går fort opp. Spotify har også radio, og man kan jo høre på diverse podcasts uten problemer, som fks radioresepsjonen (som vel er det eneste jeg bruker radio til nå). Knall fin løsning du har. Nå har jeg ikke alt utstyret enda, men blir spennende å teste. Jeg tenkte å bruke roote nettbrettet, installere Cardroid 4.4.4 ROM, og sette det opp sånn at når jeg skrur på tenninga så skrur tablet seg på, kan fikses med pwreventmanager. Med en gang tablet får strøm (tenninga skrues på) så kan du sette det opp slik at tablet skrues på, wifi skrues på, etc etc. Og når den med en gang mister strøm så slåes den av, eller går i dyp dvale. Ser for meg at dette kan bli et spennende søndagsprosjekt en dag. Nå blir det bare å vente de ukene det tar for å få det til Norge Takk igjen for hjelpa, og igjen, veldig kult oppsett du har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 har holdt en del på med rooting av android systemer og ser for all del fordelen med å roote, MEN, behovet man har i en bil er så liten (med mindre man selv ønsker å sitte ved siden av og lar andre kjøre bilen (jeg lar Madammen kjøre så jeg kan fikle med apper) ulempa er den att oppdateringer ikke skjer automatisk og du må selv finne beta varer og passe på bugs selv. Nexus 7 er så hvitt jeg vet av samme produsent som de som har produsert mobilen nexus 5 (google telefonen, som jeg har) og Google produktene er veldig langt fremme med å tilby 4.4.4 versjonene jeg vil tørre å på stå att bryet med å roote systemet ditt i bilen er bare til mer heft en glede. om det ikke er mulig å få nettbrette til å starte og skru seg av automatisk uten å roote så er jeg enig med deg. når det kommer til DAB+ så er ikke det noe problem å koble til, du vil bare oppta en USB utgang, evt. sett på en splitt! ANbefaler deg å teste ut NFC systemet du kan programere den til å gjøre appsolutt hva som helst av kommandoer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikhoe Skrevet September 13, 2014 Forfatter Share Skrevet September 13, 2014 har holdt en del på med rooting av android systemer og ser for all del fordelen med å roote, MEN, behovet man har i en bil er så liten (med mindre man selv ønsker å sitte ved siden av og lar andre kjøre bilen (jeg lar Madammen kjøre så jeg kan fikle med apper) ulempa er den att oppdateringer ikke skjer automatisk og du må selv finne beta varer og passe på bugs selv. Nexus 7 er så hvitt jeg vet av samme produsent som de som har produsert mobilen nexus 5 (google telefonen, som jeg har) og Google produktene er veldig langt fremme med å tilby 4.4.4 versjonene jeg vil tørre å på stå att bryet med å roote systemet ditt i bilen er bare til mer heft en glede. om det ikke er mulig å få nettbrette til å starte og skru seg av automatisk uten å roote så er jeg enig med deg. når det kommer til DAB+ så er ikke det noe problem å koble til, du vil bare oppta en USB utgang, evt. sett på en splitt! ANbefaler deg å teste ut NFC systemet du kan programere den til å gjøre appsolutt hva som helst av kommandoer Det NFC greiene virker jo fantastisk. Ihvertfall en greie jeg kan se for meg er digg. Er at jeg bruker det til fks å si at tlf setter på tethering osv, så nettbrettet kan koble seg opp takk igjen for gode tips. Gleder meg til å teste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 hehe... har stor interesse av android systemer i bil og liker å diskutere rundt dette holder på å utvikle noen apper til disse sytemene sånn att man slipper å roote. er veldig mange "kina spillere" som har en del sperrer sånn att det ikke kan kobles til pc og roote den veien, samt laste ned riktige filer for å roote uten pc. prøver å få til så denne appen kan overstyre encdel av sperrene så man kan koble til enheter og få til en del instillinger man ellers ikke kunne få til NFC systemet er laget for å kunne slippe å trykke for mye på mobilen selv. det er kommet så langt att men kan ta telefonen direkte inn på ett reklameskilt og det vil si pling og mobilen kommer direkte inn på nettsiden til reklama der du kan kjøpe produkte. NFC vil ta over betalingsmetodene våres om 3-7 år da legger du bare mobilen på en plate i butikken og betalingen skjer via NFC, uten kode og alt sånn ekstra. Mobilen vil bli en fullstendig betalings enhet og mediasenter spennende utvikling. NFC kan også brukes fra mobil til mobil. legg mobilene inntil hverandre og du kan overføre bilder, linker, filer ovs på ekstremt kort tid! hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå