Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg diameter på swirlflapsene på min motor?

2005 e60 525 D 177hk .

M57TUD25

Tengte å bestille flaps nå å fjærne dem nå før det er forsent;)

Noen som har tips på hva mere jeg mø ha under denne jobben så kom gjerne med tips.

Skrevet

El trekker og små bits... Eg monterte EGR detete samtidig. Pass på når du løfter av innsugsmaniføylen der ligger noen messing distansestykker på hver skrue er de løse kan det fort bli en liten lokal katastrofe... :) Legg papir eller filler i innsugsportene, så fort som mulig når du løfter av...

Skrevet

Jeg slet med å finne ut av dette på min egen bil. Spurte rundt og søkte på forum osv. fant egentlig ikke et fasit svar. Jeg endte opp med å ta av innsuget å måle. Min 525d med automat som ble produsert xx.04.2004 skulle ha 32 mm. Jeg bestilte 32 mm og jeg målte at de var 32,6 mm i diameter når jeg fikk dem. Så antar at 32 mm og 33 mm er det samme, noe som ble påpekt her på bimmers eller på et engelsk forum når jeg drev med research.  

Jeg tror det er sånn at 32 mm er til motorer med forsterket swirflaps (derfor er de større) og 22 mm er den eldre typen som for det meste satt på E39/E46, og tidlig neste generasjons modeller med M57 motor. Hva som sitter i de motorene som bare har fire sylindre vet jeg ikke, men mye mulig det er de som skal ha 22 mm.

Jeg kan ikke garantere at du skal ha 32 mm, men i å med at din bil er nyere kan jeg ikke skjønne hvorfor du skulle hatt 22 mm. Til info noterte jeg meg at biler med manuell girkasse ikke hadde swirlflaps av en eller annen grunn. Om det stemmer vet jeg ikke, men antar at du har automat. 

Anbefaler å kjøpe swirlflaps plugger med gode pakninger og et sett med nye innsugspakninger på e-bay.

Jeg kjøpte et sett med alu plugger med Viton O-rings og nye pakninger til innsuget. Tok ei arbeidsuke før jeg kunne hente de på posten.

Viss du vil kan jeg like deg det settet jeg kjøpte :)

Skrevet

Jeg slet med å finne ut av dette på min egen bil. Spurte rundt og søkte på forum osv. fant egentlig ikke et fasit svar. Jeg endte opp med å ta av innsuget å måle. Min 525d med automat som ble produsert xx.04.2004 skulle ha 32 mm. Jeg bestilte 32 mm og jeg målte at de var 32,6 mm i diameter når jeg fikk dem. Så antar at 32 mm og 33 mm er det samme, noe som ble påpekt her på bimmers eller på et engelsk forum når jeg drev med research.  

Jeg tror det er sånn at 32 mm er til motorer med forsterket swirflaps (derfor er de større) og 22 mm er den eldre typen som for det meste satt på E39/E46, og tidlig neste generasjons modeller med M57 motor. Hva som sitter i de motorene som bare har fire sylindre vet jeg ikke, men mye mulig det er de som skal ha 22 mm.

Jeg kan ikke garantere at du skal ha 32 mm, men i å med at din bil er nyere kan jeg ikke skjønne hvorfor du skulle hatt 22 mm. Til info noterte jeg meg at biler med manuell girkasse ikke hadde swirlflaps av en eller annen grunn. Om det stemmer vet jeg ikke, men antar at du har automat. 

Anbefaler å kjøpe swirlflaps plugger med gode pakninger og et sett med nye innsugspakninger på e-bay.

Jeg kjøpte et sett med alu plugger med Viton O-rings og nye pakninger til innsuget. Tok ei arbeidsuke før jeg kunne hente de på posten.

Viss du vil kan jeg like deg det settet jeg kjøpte :)

link ivei du:) 

Skrevet

Dette kjøpte jeg http://www.ebay.com/itm/170981148965?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Så nå at jeg faktisk bestilte 33 mm, men står ved at jeg målte diameteren på de til 32,6 mm! Det minte litt om presspassning når jeg monterte de, så derfor ble det en del målinger.. :) Alt i alt var jeg veldig fornøyd med det settet, men leveringstiden var på 6-7 dager. Tror pakka lå 3 dager hos tollen i Oslo før den ble videresendt..         

Skrevet

Til info noterte jeg meg at biler med manuell girkasse ikke hadde swirlflaps av en eller annen grunn. Om det stemmer vet jeg ikke, men antar at du har automat.

Det var swirlflaps på min 2006 525d manuell ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...