Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, det funka. Nytt problem det blir borte mye vann fra ekspansjonstanken og ingen synlig lekkasjer. Bilen koker ikke. Hva kan være galt?

Skrevet

varme på maks, lufteskrue av, fyll i ekspansjonstanken til det er på kanten til å renne over. Etterfyll hele tiden slik at du har maks med vann. Skal ikke boble i det heletatt ut fra lufteskruen når du er ferdig. Pass på å gjøre dette etter termostat har åpnet også. Bilen kvitter seg selv med overflødig vann

Skrevet

Byttet nettopp vannpumpe, termostat og radiator på min e36 nå for et par uker siden. 
Etter å ha leite meg ihjel på forum endte jeg opp med å gjøre det samme som Brian refererer til lengre opp i tråden. Eneste var at jeg stod i en helvetes bratt bakke, for å være på den sikre siden. Skrudde også på motoren etter å ha luftet systemet slik at vannpumpa fikk sendt rundt vann og eventuell luft. Etter ca. 30-40 sek kom det er par bobler med luft, men det var alt. 
Etter dette har ikke motoren blitt over drifts temperatur, uansett hvordan kjøring, så vil si dette fungerer utmerket. 

Skrevet

glemte å skrive det, motor må SELVFØLGELIG være igang når man lufter. Kan også prøve å ruse motoren til 2k rpm en liten stund for å få mere fart på vannet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...