popzi Skrevet September 14, 2014 Skrevet September 14, 2014 Hei, bytta radiator på bmw E36 men etter at jeg bytta så koker den og varme apparatet blir ikke varmt. Hva kan jeg ha gjort galt?
D.Toft Skrevet September 14, 2014 Skrevet September 14, 2014 luft.. sett bilen i en bratt bakke, evt jekk fronten høyt opp. åpne lufteskruene og følg med.
Brian Skrevet September 14, 2014 Skrevet September 14, 2014 Sverger fortsatt til metoden jeg beskrev her: http://bimmers.no/topic/784441-bmw-e36-kj%C3%B8ling/ Har prøvd det mange ganger og funker som bare det.
popzi Skrevet September 17, 2014 Forfatter Skrevet September 17, 2014 Hei, det funka. Nytt problem det blir borte mye vann fra ekspansjonstanken og ingen synlig lekkasjer. Bilen koker ikke. Hva kan være galt?
glue Skrevet September 18, 2014 Skrevet September 18, 2014 fortsatt mye luft popzi reagerte på dette 1
glue Skrevet September 18, 2014 Skrevet September 18, 2014 varme på maks, lufteskrue av, fyll i ekspansjonstanken til det er på kanten til å renne over. Etterfyll hele tiden slik at du har maks med vann. Skal ikke boble i det heletatt ut fra lufteskruen når du er ferdig. Pass på å gjøre dette etter termostat har åpnet også. Bilen kvitter seg selv med overflødig vann
Schei95 Skrevet September 20, 2014 Skrevet September 20, 2014 Byttet nettopp vannpumpe, termostat og radiator på min e36 nå for et par uker siden. Etter å ha leite meg ihjel på forum endte jeg opp med å gjøre det samme som Brian refererer til lengre opp i tråden. Eneste var at jeg stod i en helvetes bratt bakke, for å være på den sikre siden. Skrudde også på motoren etter å ha luftet systemet slik at vannpumpa fikk sendt rundt vann og eventuell luft. Etter ca. 30-40 sek kom det er par bobler med luft, men det var alt. Etter dette har ikke motoren blitt over drifts temperatur, uansett hvordan kjøring, så vil si dette fungerer utmerket.
glue Skrevet September 22, 2014 Skrevet September 22, 2014 glemte å skrive det, motor må SELVFØLGELIG være igang når man lufter. Kan også prøve å ruse motoren til 2k rpm en liten stund for å få mere fart på vannet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå