540I-Bimmerman Skrevet September 19, 2014 Skrevet September 19, 2014 Hei, jeg har planer om å starte igang med et bilprosjekt, Målet er å sette en M50B25 motor i en BMW E30. Jeg har nå funnet en mulig donorbil, MEN bilen har automatgir (manuell girkasse har jeg liggende) og mitt spørsmål er da, vil jeg støte på noen problemer når det kommer til å bygge om til at motor skal gå med manuellkasse, type om motorstyrenheten må byttes ut med en som er beregnet på bil med manuell, eller er ikke dette nødvendig, og at motorstyrenheten i en E34 525i er lik samme om bilen har manuell eller automat-kasse? Blir det noen *bugs* her, eller er det ingen problem og er bare å montere manuellkasse å tut å kjør? Jeg takker for det, hvis noen vet..
LarsBMW Skrevet September 20, 2014 Skrevet September 20, 2014 Ingen problem. Husk å montere lager for inngående aksel i veivakslingen.
540I-Bimmerman Skrevet September 26, 2014 Forfatter Skrevet September 26, 2014 Ok, stemmer det! det har jeg hørt før, men hadde helt glemt det! Så tusen takk for info, da blir det snart prosjektbil E30 M50. Ingen problem. Husk å montere lager for inngående aksel i veivakslingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå