Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

BMW 320D, 2.0 turbo 177hk. 2008. mod.

 

For ikke så lenge siden så byttet jeg turboen pga. ulyd. Men etter bytte ble ikke lyden borte, har fortsatt turbolagg og det er en plystre/summe lyd ved pådrag enda! For noen få dager siden fikk jeg opp varsel om tett partikkelfilter og en motorfeil lampe i dashen. 

 

Kan det ved tett partikkelfilter skapes turbolagg og evt. summelyd som nevnt over? Enten så er både den nye turboen også ødelagt eller så må dette ha sammenheng... Hjelp anyone?

Skrevet

Bytt veivhusventilasjonen samt kjør en lang tur med noenlunde høyt turtall, dvs. ikke gir opp helt. Det vil brenne i orden partikkelfilteret i de fleste tilfeller. Altfor mye småkjøring på norske dieselbiler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...