Robinvanvik Skrevet September 23, 2014 Skrevet September 23, 2014 Hei, har problemer med godkjenning av min E36 M3. Bilen har både for høy lambda og Co. Lambdaen ligger på ca 1,6-7 ved forhøyet tomgang, og co er også meget høy. Har prøvd nye lamdasonder, ny olje og plugger, luftfilter. Tettet vakumlekkasjer jeg fant under innsuget og byttet div slanger som va morkne. Hadde feilkode på tomgangsregulator, så denne er også bytta. Bilen har vært varm ved hver måling. Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre? har også prøvd litt e85 på tanken uten hell. Mistenker katalysatorer evt hjerne? Robin
Robinvanvik Skrevet September 23, 2014 Forfatter Skrevet September 23, 2014 Har ikke bytta den nei, har tatt diagnose og ikke fått opp noen feil med den. Mulig jeg skal prøve og bytte den og da?
termin Skrevet September 23, 2014 Skrevet September 23, 2014 Du har ikke problemer med vanos?Det fører ofte med seg avgassproblemer. Symptoner er jaging på tomgang, samt at den går dårligere på lavere turtall.
Robinvanvik Skrevet September 24, 2014 Forfatter Skrevet September 24, 2014 Hører litt rasling i vanosen. Men skal vanosen utgjøre så mye av utslippa? Tenker det er noe annet galt her ;/
Komfort Skrevet September 25, 2014 Skrevet September 25, 2014 Får ikke nødvendigvis feilkode av MAF! Det er fordi den er "sjefen" i systemet. Kan gi feil verdier uten at feil registreres.
Robinvanvik Skrevet September 26, 2014 Forfatter Skrevet September 26, 2014 Hva vil maf si? Luftmengdemåler? Skal også sies at bilen går på 1100 rpm når den er varm. Finner ikke mer falskluft heller!
kje Skrevet September 27, 2014 Skrevet September 27, 2014 Ta en god inspeksjon av eksosanlegget. Selv den minste lekkasje vil ha innvirkning på lambda og dermed også CO-verdiene. Det forklarer imidlertid ikke forhøyet tomgang. Er det montert trim-cams?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå