chrisen Skrevet September 26, 2014 Share Skrevet September 26, 2014 Har i dag en 2011 f10 520d med mppk og det meste av utstyr som jeg har fått tilbud om å bytte i en porsche carrera 4s fra 2003. Veldig riktig bil dette også, med alt jeg kan ønske meg i en porsche. Prismessig ligger bilene på omtrent det samme. Men er usikker, har drømt om porsche lenge og dette er absolutt riktig modell. Men samtidig er jeg skeptisk, eldre bil, mange potensielle feil på 3,6l, dyre utlegg evt, samt en mye mindre allsidig bil og vanskelig å bli kvitt. Når det er sagt bruker jeg Bmwen mest til koseturer i dag, da jeg har en octavia stv til familiebil. Savner dog veldig en bensinbil:p Nå vil sikkert mange foreslå en e46 M3 elns, men been there done that. Så blir enten å følge porschedrømmen eller beholde F10en. Hva er deres synspunkt og argument i ett kanskje ellers så innhabilt forum i denne saken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSA Skrevet September 26, 2014 Share Skrevet September 26, 2014 Jeg har en 2003 996 4S. Det er definitivt en super bil å eie, nesten ingen slår Porsche på ren kjøre- og eieglede i det prisleiet det her er snakk om. Og ikke tro på alt du leser om problemene med Porsches 3.4 og 3.6-motorer, enten det er feil på INS-lageret eller sprekk i motorblokka - det har skjedd på et meget begrenset antall biler. Har den aktuelle bilen gått over 100.000 uten problemer er risikoen mye mindre, idet de fleste havariene etter det jeg forstår har skjedd mellom 40.000 og 80.000 km. Som kosebil er min personlige mening at du får mye mer glede per km ut av en 911 enn en BMW FXX 5-serie - det er to forskjellige verdener. Men forvent ikke at det er enkelt å få solgt 911'en senere (til en pris du blir fornøyd med) eller at den er billig å eie og vedlikeholde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet September 26, 2014 Forfatter Share Skrevet September 26, 2014 Takker for svar. Bilen jeg vurderer skal ha gått 97000 uten problemer. Stemmer det at 3,6 har hatt mindre trøbbel enn 3,4? Synes jeg ser så fryktelig mange biler på nettet som har skiftet motor ect. Med tanke på videresalg så er jeg innstilt på at disse er tungsolgt, men verditapet per år er sikkert endel mindre på en 11år gammel 911 enn en nyere f10. Hvor mye dyrerer er det med service på en porsche kontra en ny bmw på jæger? Regner med at hvis noe ryker så er deler en del dyrerer selvom jæger sine delepriser på nyere biler ikke er blandt de laveste i landet. Fordelen er garanti og at bilen er 10år nyere gjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSA Skrevet September 26, 2014 Share Skrevet September 26, 2014 Takker for svar. Bilen jeg vurderer skal ha gått 97000 uten problemer. Stemmer det at 3,6 har hatt mindre trøbbel enn 3,4? Synes jeg ser så fryktelig mange biler på nettet som har skiftet motor ect. Med tanke på videresalg så er jeg innstilt på at disse er tungsolgt, men verditapet per år er sikkert endel mindre på en 11år gammel 911 enn en nyere f10. Hvor mye dyrerer er det med service på en porsche kontra en ny bmw på jæger? Regner med at hvis noe ryker så er deler en del dyrerer selvom jæger sine delepriser på nyere biler ikke er blandt de laveste i landet. Fordelen er garanti og at bilen er 10år nyere gjerne. Det er rapportert færre tilfeller med 3.6 kontra 3.4, 80% av innmaten er endret fra 3.4 til 3.6 og Porsche var da blitt klar over svakhetene med 3.4'ern. Har ikke grunnlag for å sammenligne med 5-serie, og servicekostnadene varierer dessuten fra forhandler til forhandler. F.eks er Porsche Senter Ryen dyrere enn Porsche Senter Son. Men på generelt grunnlag tror jeg du må regne med høyere servicekost, ikke minst fordi vedlikeholdsbehovet naturlig nok vil være større på en 11 år gml 911. Bærearmer med foringer bak, frontradiatorer, skiver og klosser er nylig tatt på min. Mht verditap mener jeg nå at 996 har kommer ned på et nivå hvor det bør begynne å flate ut kraftig, men det er ikke sikkert markedet er enig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå