Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e39 520ia 1999 mod med et abs problem som fulgte med bilen ;) Abs lampe og dsc lampe lyser, og det er fielkode på venstre hjulsensor foran, den er byttet 2 ganger, en gang i 2005 står det i servicehefte, uten hell, og en gang av meg uten hell! abs modulen er sendt inn til reparasjon og de bekrefta at det var en feil på den, fikk den tilbake og feilen var fortsatt der! Har nå prøvd alt ifra å sjekke at det er riktig ohm igjennom ledningsnett ut til føler og at føleren har riktig ohm! Blir nå snart gal av dette abs styret, har hatt endeløse timer med plunder og banning og enda er det samme dritet som lyser meg i trynet når jeg kjører bilen! ALT av svar er til utrolig stor hjelp!:) 

Skrevet

Har en e39 520ia 1999 mod med et abs problem som fulgte med bilen ;) Abs lampe og dsc lampe lyser, og det er fielkode på venstre hjulsensor foran, den er byttet 2 ganger, en gang i 2005 står det i servicehefte, uten hell, og en gang av meg uten hell! abs modulen er sendt inn til reparasjon og de bekrefta at det var en feil på den, fikk den tilbake og feilen var fortsatt der! Har nå prøvd alt ifra å sjekke at det er riktig ohm igjennom ledningsnett ut til føler og at føleren har riktig ohm! Blir nå snart gal av dette abs styret, har hatt endeløse timer med plunder og banning og enda er det samme dritet som lyser meg i trynet når jeg kjører bilen! ALT av svar er til utrolig stor hjelp! :)

hei

Har hatt det samme problemet bak på min e39.Det ble byttet abs føler 2 ganger uten at det hjalp noen ting og siste gang ble hjullager byttet .Det viste at det var for stor slark i hjullager at abs senor ikke fikk lest av magnet i lager.Et nytt lager koster ikke mye rundt 700 -800 kr og det er fire skruer som holder det fast.Etter det har alt vært i orden .Du kan også se etter kabelbrudd til abs kabelen  framme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...